Followers

Saturday, February 28, 2009

membalas puisi patung cendana


baits kakanda ptungcendana
..

ingatilah aku
jika ingatan itu membuat kau gembira
rinduilah aku...
jika kerinduan itu membuat kau tersenyum
tangisilah aku...
jika airmata itu bisa membalut luka

tapi...

jangan tangisi aku...
jika ianya membuat kau pilu
jangan rindui aku...
jika ia membuat kau sendu
jangan ingati aku
jika ia mengusik kalbumu

lebih baik lupakan aku buat seketika
agar kau bisa gembira
dari mengingatiku
dan bersedih sepanjang masa

kata-kataku...

mengingatimu
memang dan pasti
membuat aku gembira

merinduimu
memang dan pasti
membuatku tersenyum

menangisimu
memang dan pasti lukaku terbalut
terbalut rapi

tapi...

jika menangisimu aku terus pilu
biarkan..
jika mengingatimu aku terus sendu
biarkan..
jika mengingatimu
mengusik kalbuku
biarkan..

tetap aku...
tidak mahu melupakanmu
tidak mahu

kerana rindu dan sayang
bukan hanya senyum dan ketawa
ia juga sedih dan air mata
barulah rindu itu melengkapi
ingatan itu bererti
tangis itu di hati

nota kaki : sayangi mamamu..bukan hanya di dalam hati.tunjukkan..kerana 'pergi' kita atau dia mungkin tiada menunjukan tanda...jum balas puisi (ada bakat terpendam mungkin)..

23 comments:

TiNiE said...

alamak, sesuatu laaa...

kueh bakar said...

kojap laa..ada error la tinie..
japp..tak dapet nak balass ni

kueh bakar said...

dahh..dah fixx..

MariaFaizal said...

Wow..so poetic! Akak just wish I know how to express myself in poetry/poems too!

~Cinta Cukulet~ said...

rindui aku
dalam sendu dan tawamu

huhuhuhuhu...

TiNiE said...

wuuhuuu!!!! besssss...tahniah kueh..cenggini la product from UPM tak gitu kakkimie??? eh kueh u budak UPM kan??

momentinlife said...

aaa i'm Out!~
ku sungguh xpandai sastera2 ni..
ku ssh nk phm.. apatah lg nk buat...heheh

chentaMAYA said...

bet0i!pape p0wn...
mari lah syg mak!!huhu~

Miss Jaz said...

alahai anak omak pandai mencipta puisi ek..bagus2..

eliza said...

err..tk tau mo balas apa..hehe

tapi aku tau puisi itu indah

Ajwin Ajeera said...

seriously
best la weh.

kueh bakar said...

maria-faizal..
ala akak pun boleh buat...coba ko cobaaa kak..

cintacoklat..
dua ayat yg best...

tinie..
sempat la julang piala bola inter kolej sem2...sem1 naib johan jerk...Idop 2ndkolej! heh!

momen..
ko tak paham..
ekekekek

chentamaya..
jum kempen..
"jum sayang emak!"

misjazz..
omak den puitis..
kuah da jatuh kat kueh laa..
ahakzzz

eliza...
komen je pape..
tq!

ajwin...
copy laa...
tiada hakcipta terpelihara...

a.b geldofg said...

senyum dan tngis wrna khidupan...indah

patungcendana said...

hehehe...jom berpuisi lagi...bagi thema...cepat!!!!

jard putnam said...

pergghh... puitis sungguh... hehe..

ku tak dpt nak jawab buat mase nih.. =p

Kapten Luffy said...

apakah? apakah?

whitelilies island said...

waaahhhh... sweeeettnyeeee....
dah bergenang dah airmata..part yg jwpn tu plg best..touching dowh..huhuuh...

adibah said...

tak boleh nak balas, diganggu dek airmata.. cemana?

kakpiah said...

puitisnyer..

terkedu..

@tune® said...

harta yg tak ternilai harganye...
yg haya satu...

:+:+: Ashikyn :+:+: said...

hebat buat puisi nmpk~~

kueh bakar said...

ab..
ye itu warna kehidupan...

ptgcendana
nanti ye!aku suka kak!

jard..
jawab nanti jard..tag tu..ahaks

kapten..
tu je? tu je? tu je?

whitelili..
ha ah. tulisan memang sweet dari kata-kata...

kueh bakar said...

adibah..
kesat dulu air mata kak..

kakpiah..
memang kak piah romantik orgnye..

tuniruni..
yup!

shikin..
tak hebat mana pun..
tulis2 je..