Followers

Monday, February 9, 2009

sudahlah berpolitik

aku suka politik. sebab politik itu seni..seni yang serba mungkin kata org.. tapi aku juga benci politik.politik itu kotor.. kotor lagi mengotorkan...politik sangat penting. ia berkait rapat dengan banyak bende.maka sebab itu ia penting...boleh jadi pada satu-satu masa ia sangat-sangat penting.

dalam politik tiada musuh yang kekal.. juga tiada kawan yang kekal.. Baik boleh jadi jahat. jahat boleh jadi baik... Jahat dan baik. jebat dan tuah... dalam politik tiada jawapan objektif...ia jawapan subjektif..

politik dalam konteks negara kita bukan politik utk tanggungjawab..ia politik periuk nasi...aku tahu.kau tahu. semua org tahu..

kita terlalu banyak berpolitik...terlalu banyak..kami rakyat biasa dahagakan ketenangan...tidak bolehkah kamu wahai org besar...berkunjung-kunjungan..bermaaf-maafan untuk sedikit masa...berpelukkan atau makan cendol bersama untuk sesudu dua? keadaan ini never ending story...kesianlah kami...

dalam pedang setiawan..atau jifat dan maharaja zhou...budak pun tahu politik tersgt kotor..harta.kuasa.perempuan..ia 3 bende yg tidak akan berhenti sampai bila-bila..walau di mana-mana...

notakaki : terus terang aku kata..aku tidak mahu perdana menteri yg ayahnya dulu perdana menteri..kita punya 30 juta penduduk...perdana menteri bukan utk keturunan dan bukan turun-temurun...bagilah peluang pada yang lain...org lain juga mampu..((pstt! pedang setiawan dan jifat tu komik ye puan2..))

15 comments:

Afida Anuar said...

Incik Kueh bakar..terus terang aku katakan, aku pun tidak mahu bakal perdana menteri nanti mempunyai ayah yang dahulunya seorang perdana menteri, bencii!! erkk....

kueh bakar said...

eh sama la kite..hehehe

Jard The Great said...

idup kita mau tak mau mmg dikuasai politik... huhu...

Monkey D Luffy said...

rumahtangga pun ada politiknya... opis pun ada politiknya... huhuhu

patungcendana said...

aku tak nak komen pasal politik...

..((pstt! pedang setiawan dan jifat tu komik ye puan2..))

err...kenapa 'puan2' je... oh...blog kau cuma untuk pembaca2 wanita ya...hehehe...:-)

naz ilyn said...

salam...

politik ni macam makan sambal belacan

kueh bakar said...

jard dan kapten..
hehehe..serasi...

patung cendana...
lelaki tahu itu komikss..
jika tidak tahu dia lelaki lembut..
llalalalaa

jadi.. 'puan2' tidak tahu itu adalah komik...gadis2 mungkin tahu..
maka aku hanya higlight "puan2"..ahakss..

patungcendana said...

ciss...kau kutuk aku ya...tapi aku memang tak tahu sebenarnya...sebab aku tak reti nak baca komik...especially yang ada banyak2petak dlm satu page...sure silap kronologi aku baca...huhuhu

citahrudin said...

bro, politik x kotor ..kita insan yg sentiasa dikuasai nafsu ni yg mengotorkannya..

lg satu, kalau itu org jd PM,..aku risau ms dpn suma anak-anak gadis 1 M'sia ni..takut kena letup je..

tp suma shopping complex sure berpesta ria r sbb konpem brg2 kt dlm store suma abes dibeli oleh isteri org itu..

citahrudin said...

ehem2..jard ngan luffy mmg serasi..aku mmg restu dr awal

hahaha

BudAk hijAu said...

hmmm...klu dh die layak..why not!!

aku buta politik sbnrnya.hahahhaa..

Masy said...

setuju!

SHARIFAH ASIAH said...

Cikgu tak suka politik. no komen. Banyak agi cara lain nak pilih pemimpin..

enche ariff said...

yeah..
aku pengikut pedang setiawan gk..!
hehe..

whitelilies island said...

sy suke ikut politik di m'sia sbb sbg negara yg msh baru n sdg membangun, adelah satu sabjek yg menarik utk di observe..

tp politik la bdg yg sy takkan join..sbb as u said, once a politician, u cannot run from being unclean..no matter how hard u try, akan ade decision yg wat the politician jd bias or corrupted or cronisme or watsoever..takkan leh larinyee..

tepuk dada tanya selera (^_')