Followers

Friday, September 16, 2011

kenapa perempuan melayu suka jadi artis?

kalo dulu drama-drama atau program nyanyian hanya mengisi slot untuk rtm dan tv3 je.Sejak ada astro milik ananda krishnan, artis-penyanyi atau pelakon tumbuh bagai kulat selepas hujan.terlampau ramai hinggakan kita tak kenal pun si polan tersebut. ni belum termasuk tv9.tv hijrah.ntv7.8tv.kenapa ramai nak jadi artis atau selebriti ni?meh tengok contoh.

1.Azrinaz Mazhar Hakim


Bekas seleberiti tv3 ini aku letak no 1 sebab berjaya kawin dengan Sultan Hasanal Bolkiah. Sultan brunai merupakan orang terkaya di muka bumi pada tahun 96 dengan harta terkumpul 40 bilion USD. Baginda juga merupakan kesultanan Melayu tunggal yang masih berkuasa penuh. kini telah bercerai dan punya 2 anak dengan baginda sultan.isteri kedua?


2.norjuma
norjuma menjadi pilihan adik najib setelah oratan dia pada normala samsudin telah ditolak Tun Rahah Mohd Noah.Ibu najib yang bermenantukan janda rosmah tidak mahu pisang berbuah dua kali. norjuma walaupun baru bersinar di TV3, terima pinangan nazir, pemilik cimb yang naik mencanak-canak kekayaannya kini.Isteri pertama.


3.zizi ezzete


Semua orang tahu, ahli politik terutamanya umno memang buat duit.ahli parlimen kinabatangan, bung mokhtar radin yang 'sangat bising' dalam parlimen memilih zizi ezzete yang bergetah.kini memiliki syarikat BZ 2121 dan akan mengeluarkan filem sedikit masa lagi dengan adiknya sam.


4.lisa surihani


sedang dalam bercinta dengan duda erra fazira, yusri. KRU studio bernilai jutaan ringgit di cyberjaya. KRU sangat berjaya kerana mereka pandai berniaga. setelah tahu muzik kurang buat untung, mereka buat filem pula selepas video2 klip yang mereka buat sangat bagus dan mendapat pujian ramai.

5.siti norhaliza
Kawin dengan korporat dato K. oleh kerana siti sangat dijaga oleh abangnya ayie membuatkan siti sukar untuk bercinta dan didekati oleh lelaki.yusri pernah dikatakan mahu keluar dating dengan siti, tapi siti suruh mintak izin dengan ayie.ha ha ha. terus tak jadi dating.

dato K sebenarnya pernah membawa siti balik ke rumahnya.masa tu tengku zawiyah melayan siti seperti adik. sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula dato K. aku rasa Dato K adalah lelaki yang paling rapat dengan siti sebelum siti kawin. siti kata dia sangat tocing dengan keromantikan dato K yang menelefon dia dari pesawat di atas udara. tak pernah orang buat macam tu katanya. ha ha ha.nilai romantik siti.

dato k rapat dengan siti untuk perancangan perniagaan. simply siti salah satu bukti.siti tahu walaupun dia kaya tapi kekayaan dato K adalah kaya.misai pun hensem.harijadi pertama selepas kawin bagi merz 800ribu. harijadi kedua bagi jam richard miller 200ribu. harijadi ketiga bagi beg tangan LV 40ribu. siti mendapat apa yang semua dia nak tapi tanpa kemaafan tenku zawiyah, siti tidak akan beranak.

6.normala shamsudin
kawin dengan menteri hal ehwal perdana menteri, azmi khalid, sudah bercinta ketika masih punya isteri dan berkawin setelah isteri meninggal kerana sakit. normala, seleberiti TV3 dengan jolokan wanita melayu terakhir sebelum itu bercinta dengan nazir razak.

7.raja azura
kawin dengan anak bekas menteri besar kedah.adzmin tan sri osman.kini telah bercerai kerana dikatakan suami suka wanita lain.

8.erra fazira
ini primadona cinta.bertunang dengan awie yang masa tu meletop2 dengan filem skops. setelah putus tunang kawin dengan yusri KRU.telah bercerai dengan yusri dan kapel dengan hans isac hinggakan bersama-sama cuti di sipadan. hans bengang dengan erra kerana dia telah nampak lelaki lain berada di rumah erra semasa dia datang pada waktu malam. kini erra telah kawin dengan tengku emran, pemilik sinar fm. playgurl terhebat.

9.mas anizan
walaupun baru belakon sikit drama. terus terima pinangan Arwah Dato Ali Bapoo.bercerai mati.

10.nora danish
awek kelahiran terengganu ini memilih jejai playboy.anak bekas menteri besar ramli ngah talib. memiliki helicopter sendiri. cerai kerana fasha sanda.

11.zila jalil
dia ini pun kawin masa nama tengah top. masa tu pegang title simbol seks nusantara. memang power. ha ha..kini masih aktif menghasilkan drama dengan co dia, pena creative.
kawin dengan arwah megat junit megat ayob, menteri perdagangan dan hal ehwal pengguna.bercerai mati dan bertudung dan masih menawan kini.

12.julia banos,26
kawin dengan jutawan kereta, moktar ahmad.pemilik mutiara motors. memegang rekod hantaran kawin paling tinggi artis kawin. rm 77,888.77. bersara terus dari dunia hiburan.

13.tiara jaqelin
janda arwah hani mokhsin kawin dengan dato seri effendi nawawi.menteri jabatan perdana menteri. setelah kawin dengan menteri dapat buat filem puteri gunung ledang dengan dana 16 juta RM.

ps-huh.ramai lagi la. tu sebab ramai pompuan nak jadi artis.glamer.fames. boleh kawin sultan.boleh kawin menteri. tambahan pula ahli politik malaysia cenderung untuk kawin dengan artis. Jika kawin dengan menteri duduk diam-diam takpe. kita tunggu fasha kawin dengan sapa.neelofa?

tv3 adalah paling berjaya menghasilkan bini-bini untuk golongan korporat dan bangsawan dalam negara ini. KRU berjaya hasilkan aweks-aweks bergetah saham nak naik.oh malaysia..

10 comments:

zonaku said...

ye la.... kalau tidak, ingat senang ke lelaki melayu nk pandang.........



asyik pandang minah Indon n bibik ja manjang....

ku-cit said...

norjuma tu bkn kawen dgn adik najib yg ada company arkitek tu ker???

kueh bakar said...

zona
yeke pandag bibik?hahaha.

kucit
ha ah. ralat = juma kawin dengan nazim.arkitek firm. bukan nazir cimb.

Tukang cuci cute said...

sebab jadi artis senang glemer.. leh kwin org kaya.. abis lelaki melayu pun suka gak jadi artis kan.. bukan takat perempuan melayu jek kan kan kan..

Hanis Azla said...

he..he.. oh, itulah sebabnya yer..

アヌム ちゃん said...

amboi dh jd entri gosip..heheh

kueh bakar said...

kak tcc..
ingat nak wat sambung versi laki pulak..malas pulak.haha.

hanis azla n org jepon
kan..kan..kann.

Mr PenyuBiru said...

haha..memandai je ko buat kesimpulan siti tak beranak sebab tak dpt kemaafan dr bekas isteri dato k. hehe..

kueh bakar said...

penyu..

sama la macam ina naim-ekin.
memandai je.heh!

chempaka said...

kikikiki.terbaiklah. tp aku tak minat dunia selebriti!