Followers

Tuesday, February 3, 2009

rugby



masa sekolah dulu aku main rugby..sukan kedua aku lepas bolasepak...aku ingat rugby ni untuk org2 besar2 sahaja...dan macam ganas jer...penyek org ni..lanyak org itu...huu...bahaya...

tapi tak juga...

sebab bila buat macam ni(scrum)...

kat tengah tu perlu org kecik...

dan org2 besar akan bertentangan dgn org2 besar...org lari laju..biasanya tak besar(mungkin tinggi)...akan bertembung dengan org tak besar juga...

pengetua aku suka rugby...jadi rugby boleh pegi jauh2..makanan pun special...semsas open..jonah jones...singapore invitation...best2...dua kali pegi singapore main rugby...lawan dengan hongkong yng gemuk macam piggy dan lawan sri langka yang tinggi macam zirafah...ekekekeke

masa kitorg form 3, skuad rugby ni telah menang rubgy u-18 trg...seven side...fuh memang terer...form 4 dan form 5...memang terterrer di trg laaa...

form 3 - johan bwh 15 trg (10 sebelah). johan bwh 18 trg (fuyohh!), naib johan semsas open..
form 4- johan bwh 18 trg, singapore open, semsas open.
form 5-johan bwh 18 trg, singapore open, jonah jones..

aku rasa skuad aku adalah 'skuad emas'..patut masuk hall of fame...ehem!

idola pada masa itu tentulah jonah lomu...legend dalam rugby...all black dan springbok masa tu memang top...tarian haka juge...

rugby buat diri sangat disiplin...kalo mahu menang memang kena training gila-gila...kena fizikal dan mental kuat...semangat kena tinggi...memang mendisiplinkan...

bila lepas sekolah aku memang tak main rugby lagi...retired..i love bola bulat lebih dari bola bujur...

tapi jangan risau...kitorang TAK PERNAH..SEKALI PUN TIDAK! buat macam ni..

12 comments:

kakngah said...

pemain rugby mmg kene buat cam tu ke???

eliza said...

jgn buat macam tu..nanti aku terkejut tengok..hehe

Sinido Ejat said...

Aku pon main rugby... Aku sebagai wing..Takde badan besar2 pon boleh main. Tapi strenght of the team kureng je lah..
Eh lupa lak... salam! saje baru jengok blog nie...
Kewl meh...

Noli said...

haishh..haru jee..

tp kalo penah men rugby bdn tough pe..hik hik..

cik helena said...

salu terpikir org men rugby ni badan mesti besar..muke mesti garang,,ekeke

makwe joni said...

rugby? hu..coach team skulah aku dulu teacher halimah..kecik je orgnye..tp yg dye train ramai yg beso2..

Kniedaz said...

badan besar tu kelebihan dlm rugby kot? tapi kuehbakar kata kecik pun ok gak..yg penting strategy..

MariaFaizal said...

KuehBakar,
My father pun main rugby dulu, I think represented M'sia in 1967 kot..if x salah :)

He said - this is the game with determination more other games. Not so sure myself as I never played this sport.

But I believe, when I was playing netball & futsal pun I penuh dgn determination. Your opinion?

Dik, if ada masa please pick up some awards fr my site under entry 'AWARDS:SHARE=CARE'

Cheers!

Miss Izah Mohamed said...

wah cam besh je.. pompuan ade men rugby x?? hehe
my bro yg krus keding dlu pn men gk..

musykil- player sume 'wajib'ke buat cmtu?? hehee

Zahari Ismail said...

gua segan main rugby.nanti kena langgar gua nagis.

Kapten Luffy said...

sekolah aku pun aktif ragbi... syok dapat tgk live ragbi berbanding bola

kueh bakar said...

kakngah...xlah!

eliza..terkejut tgk dan terus tgk...cisss!

sinido..
oh ko pasti pelari yang hebat....
selamat jenguk.

noli..
yup penah main rugby..memang badan penah tough..

helena..
itu algojo...
itu penyamun...