Followers

Thursday, February 26, 2009

mama

mama...
anak ini sangat merindui mu
sangat-sangat merindui
terlampau rindu

mama...
anak ini sangat sunyi
anak ini sangat 'kelam'
tanpa suara mu
tanpa bebelanmu
tanpa jeritmu

mama...
lihat yang lain
yang punya mama
hati begitu terusik
hati begitu sayu
hati begitu pilu
hati sangat begitu rindu..

mama..
ingat pelukanmu
ingat kasihmu
ingat ciumanmu
membuat air mata mengalir
membuat pipi basah
oh mama..

mama...
detik ini aku menangis lagi
detik ini aku sendu sendan
teringatkanmu
oh mama...

ya Allah
tempatkanlah mamaku
ditempat org yang Engkau kasihi
yang Engkau sayangi..



24 comments:

eya said...

cm teringat pulak mak dikampung...huhu

momentinlife said...

ermm entry kamu hari ini.
menusuk kalbu saye...

chentaMAYA said...

wndu mama sy juge!hurmm~

aLeenA Adli said...

sob3x..teringat kt ibu!!!waaa...

Kak Lia said...

huwaaaa....den dh tk do omak laiii....uhuk3...

TiNiE said...

huhuhu...sabo yer kueh...

makwe joni said...

jap..apasal pulak citer psl mama tb2 ending gmbr laki? ilang feel terus...

x pe..be thankful, sekurang-kurangnye kite ni sempat rs kasih sayang mak ayah...walaupun x lm mcm org len..

x pe, chaiyouk!

Noli said...

even dou mama xde..tp kngan dia sntiasa ngn kite..tu yg idupkn hari2 kiter..

salam kuehbakar..=)

momentinlife said...

haaa, tlupe..
itu gamba sape?
bkn ke kamu xde misai?? =D

cik helena said...

huhu..ni yg sedeh ne..

Jard The Great said...

hmm... aku cdgkan ko kawen je la.. cpt2 carik isteri..

nnt dpt dlm pakej.. ibu mentua.. walaupon die tak leh nak peluk ko.. isteri ko dpt. Hik3x

Kniedaz said...

hanya orang yang sudah bergelar mama tahu hati seorang mama...

one-areyou said...

btul kata jard tu, kawinlah cepat+ package ibu mertua. Dapat tumpang kasih. Kalau time ingat mak memang terusik betul. Cikgu tak tahan kalau ingat masakan mak. Tak sama dengan orang lain punya.

adibah said...

KB memang suka buat orang nanges eh?

kueh bakar said...

eya..
ingat dia selalu..

momen..
sori..er..tu lepas main futsal..sok tu memang aku potong misai tu...

chentamaya
kol mama ko ye..

aleena
sms ibu!

mamarempit..
jadi omak yg bek ye!

tini
yup!!

citah..
ilang feel?
heh! sori.

noli..
ye..kenangan mengusik jiwe..

helena..
sedih itu terapi
menangis itu terapi

jak..
hikhikhikhikhikhikssss

kniedaz..
yup...btol...

cikgu..
memang..sebab sejak lahir kite rase air tangan ibu...jadi memang citarase sudah sebati dan sejiwe dan serase...

kak adib..
tidak kak..tidak...

AyanaAsham said...

wawa teringat kat maa lor....

fara aqma ghani said...

emm...selalu lawan cakap mak dulu. waktu kechik2. tp sekarang dah tak.=) rnd mak yg jauh 14jam perjalanan. =(

kueh bakar said...

wawa...
tipon maa sokmos..

faraakma..
14jam? hui jauhnya?
dari mana ke mana tu?

patungcendana said...

ingatilah aku
jika ingatan itu membuat kau gembira

rinduilah aku...
jika kerinduan itu membuat kau tersenyum

tangisilah aku...
jika airmata itu bisa membalut luka

tapi...

jangan tangisi aku...
jika ianya membuat kau pilu

jangan rindui aku...
jika ia membuat kau sendu

jangan ingati aku
jika ia mengusik kalbumu

lebih baik lupakan aku buat seketika
agar kau bisa gembira
dari memgimgatiku
dan bersedih sepanjang masa

Izyan Nadirah said...

hmmm,...

kueh bakar said...

dr..sebab tu tak boleh nak suruh mak cari...

Izyan Nadirah said...

sorry..aku tak tau. =( meh aku lah carikan. nak? =)

teddyblueberrygurl said...

time bace entri ni,
nak menitik jek rase air mata..
huuuuuuu...
rindu n riso kat mama aq gak..
huuuu...

SpEkmATaKu said...

xpe nnt dh dpt mak mentua
kasihi la mak mentua mu..
derajat ny pn sama ngn
derajat ibu kandung...
wlpn sama,tp xserupa..
ibu ttp ibu..