Followers

Sunday, June 21, 2009

kenapa dia suka janda

Aku ada kawan..jumpa dia di kedai mamak..minum milo kosong..tak makan roti canai(sejak tgk slumdog milionaire)....Umur dia awal 30an. Dia masih teruna dan bujang. Dia suka janda umur 30-40an..Dia terasa mahu mengahwini janda..aku tanya dia..nape mau kawin janda...

dia ketawa.diam kejap..dia jawab..

aku suka janda...sebab org yang aku suka zaman muda-muda dulu dah kawin...bila umur dah semakin meningkat rasa suka juga berubah...kalo lihat wanita yang berumur 30an - 40an aku akan nampak 'sesuatu' yang tiada pada yang muda...sesuatu menarik yang membuat aku tertarik...mungkin jika aku kawin awal...umorku 40 aku suka pompuan 18 tahun..macam dato misai..ahaks.

janda-wanita ini nampak lebih jujur...nampak lebih menawan...mereka juga lebih stabil emosi dan perasaan..tidak gedik...tidak manja berlebihan..tidak terburu-buru...'mahu tapi tidak mahu...tidak mahu tapi mahu'..wanita dalam umur ini adalah berada dalam tahap paling cantik kewanitaannya...ye! paling cantik..dan semestinya janda seorang yng matang..pikirannya..tingkah-lakunya...kesabarannya..

mereka punya pengalaman rumah tangga dan bilik tidur...tidak perlu diajar..mereka gersang dan berada pada hormon yang sedang memuncak sebelum 'expired'...jujurnye mereka menggoda...janda juga pandai menggunakan body language...

janda akan lebih menghargai pasangan..kerana tidak mahu pisang berbuah dua kali...mereka tahu apa yang menggembirakan dan apa yang menyedihkan...nabi kita Muhammad S.a.w juga jatuh cinta dengan khatijah..seorang janda dan tidak pernah berpoligami semasa hayat khadijah...

kesian juga kat janda kan....kalo bukan aku yg selamatkan..(cewaaahh)..sape lagik yang nak selamatkan mereka kann....ekekeeke

janda juga sudah stabil ekonominya...bukan nak menumpang senangnya...cuma mereka taklah mengharapkan gunung dan bukit...bintang dan bulan...

salah ke taste aku, bai? dia tanya aku...

entah!!...aku mula terbayang nora danish...wakakakkaaka

nota kaki :

50 tahun yang lalu, Liu Guojiang, pemuda 19 tahun, jatuh cinta pada seorang janda 29 tahun bernama Xu Chaoqin..(romeo dan juliet versi china)

44 comments:

me3n said...

Sebelum baca ku dah fikir "sebab berpengalaman" ahahaha.

[ chentatiku ] said...

janda pun jandalaj

yg penting, matlamat perkahwinan tu tercapai

Jard The Great said...

errr.. umah aku ade janda... umur 34 tahun.. anak dah empat..

errr...... berminat tak???? masih bergetah lg.... =p =p

org kelantan.......

momentinlife said...

hurmmm menarik!~
dan aku tertarik...

ermm aku nak kawen ngan Duda la..
wakaka

Miss Izah Mohamed said...

hhahah xde salahnye pun..
kire oklaa tu..
ade la gk taste dia.. ";p

cik selamah kundang said...

sian pompuan bujang camtuh.ehehehe

risanur said...

mmg kesian la pada pompuan yg bukan bergelar 'janda' krn tak laku sudah...bahaya cam gini...

cik helena said...

dia punye sebab tu ok gak kan..cam kukuh la..hehe

loti mukhtar said...

mahu belajar'bodi language' la mcm neh

eiza in the house.. said...

janda...anak dara..ermm semua pnyai keistimewaannya...terpulang pada jejaka utk memilih mengikut citarasa sendiri..tp jgn la semua pilih janda..sapa lak nak kawin ngan anak dara kan?..

patungcendana said...

erk....

ayampinko said...

hem nie kira ilmu nie..
kene catat nie..hahaha..
belum janda = mantap
janda = tip top

HEMY said...

aku terbayang rozita che wan...ahahahaha

||alis|| said...

ckp kat bai tuh, kecik ati ai as anak dara weh...

*tak suka panggey j*nd*. ai prefer panggey ibu tunggal.


lagi sejuk bunyinya. dan sopan terasa :)

Belly-Button said...

so kueh bakar.. wut is ur stand pulak??
haha

~Cinta Cukulet~ said...

kalau dah jodoh..hehe

c.a.w.a.n said...

hehe .

orangorang said...

hahahaha..teringat lagu irwan shah..Ku Tunggu Jandamu...

tuntung said...

ni mesti member ko tgu org yg dy minst 2 jadi janda..
kutunggu jandamu~~

klu nora danish,sape pon mau~


tuntungkita.blogspot.com

Mya said...

saya seorang janda. tapi saya tak pasti akan kebenaran kata2 kawan awak itu.

btw, saya masuk dari blog jard. salam... :)

adibah said...

Ada orang kat kat aku.. 30-37 adalah umur ketika pompuan paling cantik.

Tapi dia tak kata pulak.. sama ada pompuan tu janda atau masih anakdara.

StingRay said...

aku pun pandai main body language..



contoh:
Muka kerut-kerut..duduk tak diam...nampak gelisah dah tak selesa.



tandanya aku sakit perut.

DaliaLiyana said...

hehehe...sian la kat anak2 dara..jd ANDARTU la nampak gaya nyer...
hehhe...
ape2 pun yg penting HEPI....!

zonaku said...

ketuk kepala tanya iman....

hehehee... ko lak, amacam???

tp nora danish n rozita tu, lupakanjer la....

sekadar angan² pembakar semangat blh la

xuen adyla said...

alah abg kueh
kahwin jelah
kitaorg penat kut tunggu kad xdpt2

Aima Othman said...

aku kalau duda mcm aznil tu aku sanggup!!! hahahahhaha :D

adie said...

kalu dah suka tu,macam² alasan.. kalu tak suka pula,macam² alasan juga..

ntah² xde anak dara nak kat dia kut.hehe..

Kapten Luffy said...

aku pun mau lah

Tijah said...

apsal nora danish jer yg ko nampak? wakakkaa...

kueh bakar said...

ad3ck..
ye alasan kukuh tu...

woodstacker..
janda pun jandalahh..
ekekeke

jatt..
mana ko tau dia bergetah?
mcm mana aku nak tau dia bergetah?

moment..
duda pun dudalahh

izah..
taste mcm2 kann

mooney..
pompuan bujang ramai pun amik duda..
ekekeke

risanur..
ye trend bahaya..

helena..
solidlah..
kalo dah nak.. seribu alasan..

DH said...

hoho.....cool entri...
tp bagi aku depends ngan org gak...betul kalau janda means lebih berusia & means lebih matang....tp apapun depends ngan individu gak...hihi

kakpiah said...

oke per janda?
tp kena pilih2 gak..
sbb janda nih pon mcm anak dara gak..
ada anak dara yg ngaku dara tp tak brapa nak dara..
dan janda ni ngaku janda kepada seorang/dua org/ ato beberapa org suami.. tp rupanya..
owh!!
jualan mega sepanjang tawon!!
wah, ko phm tak dik? ker ko sebok dok tingat nora danish lagik? hahaha

Hazerin said...

npa aku x pham komen kak yg diatas ni??

jualan mega? apa?

momentinlife said...

'jualan mega' means kawen dh byk kali? and cerai byk kali ke? tgk reen! aku jd xphm dah.. haha

Yunus Badawi said...

Salam kenal. Jard yg tunjuk jalan ke rumah ko ni.

Janda muda ok apa? kalau yg dah tua takut dah nak expire hehehe

Masy said...

abeh org bujang cam aku ni nk kawen sape plk? laki org ke? hohehohehohe *sambil tgk2 Faizal Husin lalala*

*word verification aku : messi. seswatuh je kan?*

Sharif John said...

Hmm... Ini la entry yg sister Jard suka sgt tu? tp apa yg bro nyatakan mmg ada kebenarannya... respek ngan entry ni... sy pn x suka sgt perempuan yg terlalu muda.... x matang n membosankan

paiseh said...

janda getah2 laa bagus utk kesihatan..

joegrimjow said...

bnyak jandaaa

Yern Ain said...

Rozita Che Wan x mo?
haha

kawie2020 said...

aku pon dah tua... umo 30an tapi jodoh berat lagik nih....

p/s: aku masuk dari blog jard...:)

dida87 said...

Jnda mcm erra fazira xnk ke., asyik nora danish je..huhu.

Unknown said...

Hahaha ank dara skrg x mcm ank dara tu org pilih janda

Anak Solomak Pahang said...

Ok tu..hantar gmbr dan biodata ke email tiadat@gmail.com ada duda 60 tahun cari pasangan.