Followers

Monday, February 23, 2009

anak omak



aku anak emak. ye! tapi aku bukan anak manja..anak emak dan anak manja macam sama tapi sangat berbeza..sangat tidak sama...




nape aku anak emak..

akulah anak dia yg dapat byk a's masa sekolah rendah sampai dapat masuk sbp...dia cikgu.jadi kembang juge hidung dia bila kawan2 dia tahu pasal aku..he he he.aku tak sama sekolah rendah dgn mak aku...taknak la..tak best..

aku aktip sukan..seme medal bola.badminton.rugby.lari 4x400..mak aku simpan leklok dalam goboks kaca..(almari kaca)...(psttt! adik beradik aku yang lain kaki bangku...kua kua kuaa...)

masa aku duk hostel kalo tepon umah via publik phone...kalo bapak angkat gagang dulu..."mama ada?" aku musti nak cakap dengan mak aku...

lepas spm...aku jadik driver mak aku...mana dia nak pegi dia suruh aku drive...

aku sangat suka mak aku masak! simple tapi sngat lah sedap...ikan sardin semacam ikan kerapu...lembu semacam kijang.oh mak! mak memang pandai masak...

aku okey kalo mak suruh jemur kain..angkat kain pun okey...tapi kalo lipat kain..aku hanya tahu lipat t-shirt.kain batik, tuala dan cadar sahaja! tensen kalo lipat baju perempuan! licin!

kulit aku sama macam mak! sawo matang.

aku suka baca majalah mak...dian.wanita.jelita.variasari..mak pun ada buku tamar jalis..'bercakap dengan jin'...ish.aku tak suka citer hantu..

buku resepi yg mak beli dan yang mak aku tampal2 keratan akhbar aku TAK SUKA baca..aku tak minat jadik chef wan...

mak suka tulis diari...

tak suka mak ajar mengaji! mak suka rotan..seorang guru sekolah bukan guru yg baik di rumah! mulalah muqadam aku basah dek menitik air mata...

mak pandai melukis..tak pernah tahu tapi satu hari bila mak lukis pokok...wah! mak memang kaki seni...

mak! anak mak sangat rindukan mak...i miss u mama..i luv u mama..till the end of my life...

39 comments:

[ske] [tdo] [siang] said...

wah

weh, aku sedang rindu mak aku amat xhengat ini

kau ah ni

hak3

rindu oh!!!!!

Kapten Luffy said...

wah... bertuah mak ko... atau ko yg bertuah dapat mak ko... hehehe

~Cinta Cukulet~ said...

uihhh sejuk perut omak mengandungkan kamu huhu

Diah Rothman said...

Bertuah mak KB lahirkan anak macam ni! Dari jalan cerita macam anak bujang KD sebijik, lasak dan rajin. Yang membezakan cuma dia nak jadi macam 'Naked chef', kalau balik mesti nak tidor atas riba KD .....

Kniedaz said...

ala...sweet tol entry ni..mengingatkan saya kepada mak saya yang sporting dan kelakar..missed my mom too...

Jard The Great said...

hehehe... mcm surat cinta buat ibu tersayang nih..

die baca ke tak nih???

kim salam kat die ek...

momentinlife said...

eww gamba itu..
xsangka kita semua pnh sekecil itu..

Jard The Great said...

maaf en kuehbakar...

huhuhu.. didn;t know tht your mom is not here anymore.. inipon setelah momentinlife bg tahu dlm YM..

ku minta maaf sgt2.. siap kim salam lagi.. huhuhuhu..

anyways.. hope she rests in peace.. mesti dia bangga dpt anak mcm ko..

Elsa S said...

bakat terpendam seorang ibu, only the kids je yang boleh sense :) baguslaa u rajin tolong mak.. sejuk perut ur mum~

ohvee said...

"aku anak emak. ye! tapi aku bukan anak manja..anak emak dan anak manja macam sama tapi sangat berbeza..sangat tidak sama..."

1st paragraph tu aku tak paham. boleh tolong aku cari definisi sbnr anak manja & anak emak? hihi.

cik helena said...

simple...tp sedih..

whitelilies island said...

ni mst kes dah lama x blk kpg jupe mak nih.. ehehehe...

eya said...

terase rindu lak kat mak nih..
abg,bile nk lek kampungku nih????,,,

kueh bakar said...

suketidosie..
teponlah mak! mengada2 sikit..mak suke taw.

kapten..
tq Allah.

cintacoklat
:P

sis Diah
'naked chef'..apa tu..
kim salam dia

eliza said...

mak lah ratu hati...kasih sayang mak tiada tolok bandingnya..
sayang sgt dgn mak. hehehe

FARYN said...

ko anak emak...aku anak bapak...hahaha

patungcendana said...

terharu...kalau anak lelaki yang 13 tahun tu membesar jadi macam kau, aku dah cukup gembira...:-)

CuTeMiUt78 said...

mak lah segalanya kan

adibah said...

"aku tak sama sekolah rendah dgn mak aku...taknak la..tak best.." <-- gimme 5!

kakngah said...

waaa.... aku rindu kat arwah mak aku... aku tumpang rindu gak la kat mak kau.. kem slam ek kat mak...

one-areyou said...

mana ada orang anak ayah, semua orang anak mak. Duk menempel dalam perut mak 10 bulan. Apa yang mak makan, itulah yang engkau makan.. pas tu kuar hisap susu mak pulak. mana ayah ada susu. kua kua kua. Nanti KALAU MATI orang baca talkin KUEH BAKAR bin MAK DIA... Paham sket...

Miss Jaz said...

he.he..suka baca..bestkan manjer ngan mak...mcm jue nie,walaupon anak sulong,tapi manja lebey2 dari anak bongsu...ahaks..so sayangilah ibu bapa kita sementara mereka masih ada..

Yern Ain said...

mak jaga ank dy yg saket x kira malam siang. bersengkang mata wlpn esok dy keja.

Afida Anuar said...

Ibu...kalau dah tiada, carilah serata alam sekali pun, pasti tidak akan berjumpa yang serupa dengannya..

oleh itu, bahagiakanlah dia sementara dia masih ada...

p/s: Incik kueh bakar,sentiasa doakan kebahagiaan dia di sana eh. sy yakin kamu anak yg soleh, InsyaAllah..

su said...

salam ziarah...


n3 ni wat sy rindu mak jugak lah...huhu..

KV said...

huhu..kita pun rindu kan mak kita.

:+:+: Ashikyn :+:+: said...

Jadilah anak mithali walau dimana pun kita berada. =)

Blogger said...

Aku juga rindukan ibuku. :)

ps: aku ada sebijik camni. :D

PenMerah said...

Sayangilah ibu kita,hormatilah dia kerana sayang ibu pada anak2nye melebihi segala2nye.Sanggup buat ape saje.Marah tanda sayang

makwe joni said...

sm lah weh, aku kalau mak aku ajar ngaji pun sure muqaddam abes basah..

orangorang said...

mak orang2 sangat suke membebel tapi kan, kalau dah lama sangat xdengar dia membebel, rindu giler kat bebelan tu. hehehehe

Ajwin Ajeera said...

sy sayang mak sy jugak!!!
and
den anak omak gak.
hehe

ilazz said...

Aku pon rindu ngn mak wlp spnjg masa aku dgn dia. Sebab aku dok dgn mak daa..

kueh bakar said...

moment..
eh..aku tak bagi tau pun...

jard..it's ok.

soraya...
anak pasti tahu kebestaan ibunya sendiri..

zilalalala
x bleh..hehehe

helena..
dari satu segi sedih
dari satu segi rindu


whitelilis
:)

eya..
hui..trus ajak abg balik kg..

eliza..
ibu..ibu..engkaulah ratu hatiku...
-->lagu iklan susu nespray memang best..

faryn..
uh..kite berbeza..
:P

patung..
aku bukan baik sgt..

kiyutmiyut
yupp...btol tu..

adibah..
anak cikgu juge ker?
gimme 10!

kakngah..
senantiasa berdoa ye

cikgu asiah..
paham cikgu..

cikgujazz
..."so sayangilah ibu bapa kita sementara mereka masih ada"..
SANGATLAH BETOL

yern..
itulah ibu..

afida
"oleh itu, bahagiakanlah dia sementara dia masih ada.."
SGT BETOL

kueh bakar said...

su..KV..
tepon mak sekrang..

shitt..
btol..mithali beyond boundaries

benraouf..pen merah..
salamat dtg...

citah..
"ko nak mengaji ker ko nak menangis ni?"
zassssttt!!! ---> libasan ke bantal pengalas muqadam...

kueh bakar said...

org2...
bebelan satu terapi...
ko kuat membebel tak?

ajwin..
ko bukan anak bapak kah?
bapak ko senyum memang selamba

ilazz...
yup..jarak bukan faktor...

momentinlife said...

kueh..
ko bgtau.. dlm entry 'mempelam' ko...

kueh bakar said...

ha ah laaa...aku pun lupe...

..."aku budak hostel...lima tahun duduk hostel masa sekolah...masa cuti sekolah...masa aku form 2...arwah mak aku suruh aku petik buah mempelam...tepi rumah aku ada 6 pokok mempelam...arwah tokki ku yang tanam...(tokki = atuk lelaki, tokwan =atuk perempuan hehehe)"

kurang pendengaran said...

baca entri ko seme buat hati aku tersentuh...saya sudah menangis...bila kehilangan kita merindui mereka lebih lagi