Followers

Wednesday, February 4, 2009

hangus

aku dulu ahli bomba masa kat sekolah...masa form 5 lah aku masuk persatuan bomba...sebabnya persatuan inilah paling tak aktip masa tu....perjumpaan asyik batal....aktiviti tak ada...he he he. rileksss...

tapi tiba-tiba ada pulak cikgu baru masuk...jadik guru bomba...aduh aktiplah pulak...siap keta bomba masuk sekolah lagi..."kaplennn!!!". dapatlah main keta bomba tu. ha ha ha.

buat rumah kayu...bakar...dan siram air dari keta bomba...tapi api cinonet je. tak feel...kalo bakar kantin ker..dewan makan ker...baru realistik dan bumbastik...ekekeke

main sembur2 pemadam api....dan fire drill...

masa nak buat fire drill...aku ditugaskan(melantik diri sendiri sebenarnya) untuk menekan loceng asrama pada pukul 3.30 pagi...huh...ko tahu tak betapa nikmatnya tekan loceng waktu 3.30 pagi? itulah vandalisme bunyi yang paling dasat....sangat bising di waktu yang sangat sunyi dan manusia lain tak boleh marah!!! ahaks...

sebelum aku menekan loceng aku pusing2 dulu...pi blok b...blok c...blok d...aku lepak kat dorm member aku...sembang2....menunggu masa...

keesokkannya di dewan besar...'nama-nama senarai pelajar hangus dan rentung' terdapat nama aku...seorang bomba...seorang penekan loceng...didapati hangus kerana tertido...ya!!! aku tertido semasa sedang bersembang di dorm member aku....tertido terus...&^%^^$#@!!

"hoi kenapa ko tak kejut aku?"aku tanya member.
"manalah aku tahu ko tido kat katil aku...aku kira dormate dah cukup...kitorg turun bawah je lah..."

itulah realitinya...aku seorang bomba..didapati 'hangus'...

notakaki : Jangan jadi ahli bomba!

9 comments:

momentinlife said...

kihkihkih.. terigt kat skolah aku ngan jard dulu.. bdk2 bomba siap buat api lagi.. tp bkn loceng.. dorg duk pukul 'gong bomba' yg kaler merah tu.. smbil jerit 'api!! api!!..

ces! sungguh mencuakkan klu kita tak tau awal ade fire drill.. berderu je darah..

~~Noli said...

hampehh je..
igtkn dh jadik fireman yg berjaya tadik..cettt..hangus jugak.. =p

haha

BudAk hijAu said...

hahahhahaha...hampes gile lu nie!

citahrudin said...

tahniah lah sbb berjaya merentungkn & menghanguskn diri sendiri..tabik spring sm lu tuan bomba!!

hahaha

helena's said...

kehkehkeh..

Jard The Great said...

seb baik bukan rentung betul2... hehhehe

honeylanz said...

hehehe..hahahhaa..

Afida Anuar said...

Adehh lawak kah kah kah pulak baca citer nih...eheh

kueh bakar said...

momentin..
uhh? ko pun bomba?
uh? schoolmate jad??

noli..
dah nasib badan..
huhuhu

dak ijo..
wa cakap lu
wa ahli bomba cukup korum..
ahaks

citah
yelah. yelah!
tabiklah!

jad..
jika x, tak bertemu di sini..

afida..
bengang tahu tak dapat tekan loceng...
fire drill sekali setahun jerk