Followers

Saturday, May 16, 2009

kau yang punya ibu


kau yang punya ibu


kau yang punya ibu
sayangi ibumu
peluklah dia
gembirakan dia
buatlah dia tersenyum

kau yang punya ibu
jagalah hatinya
pohonlah ampun dan maaf
andai tersilap
kerana kita manusia
tidak lari dari membuat silap

kau yang punya ibu
bersyukurlah
dan insaflah
ibu harta yang sangat agung
tidak ternilai
tidak boleh diganti
oleh sesiapa

kau yang punya ibu
ingatlah
mungkin dia yang pergi dulu
atau
kau yang pergi dulu
maka
sebelum masa itu tiba
balaslah jasanya
walau tidak terbalas
walau hanya terlalu sedikit terbalas

kau yang punya ibu
ingatlah kata aku
aku..
yang telah tidak punya ibu

ps-selamat hari ibu buat ibu2..bakal2 ibu...semoga digembira oleh anak. tidak sekarang..suatu hari nanti...doalah mereka yang baik2 ya!

27 comments:

Zaidon said...

'Syurga dibawah tapak kaki ibu'

TiNiE said...

terimakasih..
kerana aku adalah seorang ibu dan jua anak kepada seorang ibu...

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

pada kau yang tak punya ibu.
berdoalah.
semoga ketemu ibumu di sana..

Al Fatihah

momentinlife said...

=p
baiksss~

ezzati said...

thanks bg peringatan kat kitorg..
utk ko..smuge ibumu d cucuri rahmat d sana..

||alis|| said...

al-fatihah buat bonda mu.

tengs atas ucapan; aku juga ibu kpd 'anak mata, anak rambut, anak tekak'..

bukan senang nak jaga mereka2 semua tuh tau..

patungcendana said...

saat yang paling sedih buat seorang ibu ialah apabila terpaksa melihat jenazah anaknya diusung pergi...

John Iverson said...

Semoga berbahagia disana kepada ibu2 yg telah pergi...

pArAsiT_dUniA said...

semoga cepat bertemu dengan "bakal ibu utk bakal anak2 mu kueh..."
dan al-fatihah utk ibumu di sana..semoga ditempatkan bersama2 org yg beriman...amin

Jard The Great said...

ibu ku tetap ratu di hati ku.. boleh gitu? hehee..

sharamli said...

selamat ari ibu..
saya sayang mak saya
hik3

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

re:
bukannya taknak mgaku, tapi mmg takde pon perasaan padanya.

mak aiman pun tak kisah..hehehe

~~Noli said...

rindu mak.. :(

Monkey D Luffy said...

tq for advise

semoga ibumu dicucuri rahmat

alfatihah

xuen adyla said...

suka ni
hebat hebat

aim-a said...

sayang ibu :D

NoRT said...

kasih ibu membawa ke syurga

paiseh said...

oh.. bab ni gua tak xcampur...

momentinlife said...

Slamat Pagi beb!
rsa bosan plak.. =p

Masy said...

ko kawen sok cari le bini yg ade mak. leh tumpang manje2 dgn mak mertua ;)

alfatihah utk arwah mak ko~

helena's said...

tenks untuk peringatan ni,,

kueh saya tau awak tabah n kuat hadapi hari2 akan dtg tanpa ibu..

doakan yg terbaik untuk awak..

alFatihah untuk ibu awak..

HEMY said...

ibuuuuuuuu...

hebat ar baca pglmn bisnes ko...susah gak asik dgar ckap kawan ni..ekekeke

Ungku Nor said...

alFatihah untuk ibu awak..

HANNAN nur said...

ANDA JUST MASUK WEBSITE NI THEN REGISTER SECARA PERCUMA. AND AMBK Survey...mudah kn...ag byk survey yg jwb...ag byk duit dpt..ckup RM50 anda akn dpt cek...dan antar kat rmah anda....apa tggu ag...x rugi pn kalu masuk..clik kat webstie bwh ini skrg !!
http://youthsays.com/go/2G7

RAJA NORAZAH RAJA ISA said...

aduyai...sedihnye puisi ni..

Aspalela said...

Kita serupa la kueh.....
Ibu dah pergi dulu....mengadap Illahi..

BudAk hijAu said...

Syurga dibawah tapak kaki ibu