Followers

Friday, January 2, 2009

salam maal hijrah



salams..pada seme tetamu..selamat tahun baru(islam dan masehi)...aku bz sikit dalam 1-2 minggu ni sebab budak2 upm da mula masuk semester...kedai tgh renov sikit2...azam baru lah katakan...kua kua kua...

bagi aku azam tetap kena ada...sama ada jadik atau tidak azam kita, itu perkara ke-2...azam juga kata2 bukan? kata2 satu doa bukan? jadik sama2 lah berazam... agar tahun ni lebih baik dari tahun sebelumnya...amin!Nabi pun ajar kita supaya berazam setiap hari!! agar hari ini lebih baik dari semalam...hari esok lebih baik dari hari ini...

seeloknya tulislah azam pada kertas...tampallah di dinding atau di mana2 yang senang dilihat...macam aku...semangat berniaga perlu 'dibakar' setiap hari...mahu jadi jutawan suatu hari nanti....amin!!! (org yang berjaya / org2 besar memang menulis apa dia punya target)...

aku harap dapat buka kedai di trg pada tahun ni...aku mahu balik kg...sepuluh tahun di 'hutan batu' rasenya sudah cukup lama...'hujan emas negeri orang hujan batu negeri sendiri...' aku juga sedang berkira-kira mahu membuka kdi di kuala klawang...sewanya murah...potensi ada..sebab di situ hanya ada 3 kedai fotostat cina...aku bukan biasa di sana...sekali datang terus rase mahu menyewa....ha ha ha..

kadang2 tempat yang kita nampak ramai org...meriah, tak berapa bagus sebab banyak persaingan...biasanya mereka bermain dengan volume...bila nampak macam tak meriah...tak semestinya tak meriah...mungkin volume kecil tapi margin keuntungan sangatlah tinggi...
belum coba belum tahu...

hidup adalah tentang percubaan...tanpa mencuba kita tidak ke mana...kita pasti di tempat yang sama...jika kita buat benda yang sama setiap hari....kita akan mendapat hasil yang sama juga setiap hari ....jadi untuk tidak dapat hasil yang sama kita harus berani mencuba..buat sesuatu yang berbeza akan dapat hasil yang berbeza juga....mungkin ada rezeki yang tak disangka2 nanti....tuah ayam nampak dikaki...tuah manusia tak nampak!

cumanya plannya kena ada..
usahanya kena tekad...
semangat kena jitu...
doa mesti selalu...

mintaklah pada Dia apa yang kita mahukan...kereta ke. rumah ke..baju baru ker.kesihatan ker...mintaklah pada Dia...Dia yang Maha Memberi...Maha Pengasih dan Penyayang...Maha Mendengar....Dia suka kita sebagai hambanya mintak pada Dia...segala usaha kita...usaha siang malam...berpeluh..berpanas...Bila ALLAH berkata"Kun Faya Kun"...impian kita jadi nyata..mimpi kita jadik realiti...angan2 diperkenan....
ali imran...



[27] Engkaulah (wahai Tuhan) yang memasukkan waktu malam ke dalam waktu siang dan Engkaulah yang memasukkan waktu siang ke dalam waktu malam. Engkaulah juga yang mengeluarkan sesuatu yang hidup dari benda yang mati dan Engkaulah yang mengeluarkan benda yang mati dari sesuatu yang hidup. Engkau jualah yang memberi rezeki kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dengan tiada hitungan hisabnya.

9 comments:

eleza737 said...

slamat tahun baru 2009 :)

kueh bakar said...

selamat tahun baru
737...macam kapal terbang jerk..
ahaks..

i n - c h a n said...

semoga azam anda menjadi sumber inspirasi untuk terus berjaya ye :)

DrSam said...

salam tahun baru, semoga semua hajat anda tercapai.

Izyan Nadirah said...

bisnes ape bang? hepi new year, semoga murah rezeki tahun ni. =)

kueh bakar said...

in-chan org jepun..
dr sam...

tq...harapnya suksess la tahun ni..
walau ramai mjangkakan ekonomi makin teruk...

kueh bakar said...

izyan nadirah

aku bisness...
fotostat.printing.hardcover.binding.
banner.bunting.cybercafe.namekad.design.

tahun ni rasanya mahu tanam serai pulak..serai peha ayam...
jadik petani moden..kekekeke

eiza in the house.. said...

upm dekat belah mana bisness tu ?

DiahRothman said...

En KBakar, semuga blog menjadi-jadi lagi tahun ni. Akak suka baca. Ringkas dan padat, penuh makna terutama bait-bait puisi dan kata2 pujangga. Ingat masa muda2. Bila nak join akak menjahit plak..!