Followers

Saturday, January 24, 2009

tahniah adiksku

24012009
my sister, na selamat dinikahi semalam..adikku yang ke enam..dulunya dia jaga 'printing corner' ku di ukm bangi...aku bagi gaji seribu sebulan...kerana dia adikku (kronisma! hehehe)..

Na umur 19...pada cuti semester yg lepas, student ukm cuti... dia pun balik bercuti...pegi umah kakakku di lipis..akak ku menetap di sana...jual satay dan nasi lemak dgn sominya...

bila semester sudah mahu bukak...aku tanya bila mahu balik ukm...dia cakap 2 minggu lagi...bila dah sampai genap 2 minggu..aku tanya lagi....dia cakap "tunggulah abg yea..." yelah aku tunggu...budak ukm dah masuk...kedai makin bz sebenarnya....pening kepala aku...sales yang sepatutnya 3ribu dalam 10hari hanya dapat 400 sahaja...aduh...aduh...aduh!!!

setelah balik raya...adikku memang tak dtg2 ukm...($^$%^$$$$$$%^%%****$$$$$$$*!@!!!)
aku tgk seorang lelaki di rumah ku..dikg...bapak ku perkenalkan...adi katanya..aku salam...
itulah dia...calon suami adikku...umurnya lebih sikit dari aku...(hahaha-adik ipar?)..bujang belum berkahwin...

oh na adikku...patutlah ko biarkan abg ko...kedainya...begitu sahaja...ropanya ko jupe chentamu...oh adik ku....



na...abg ucapkan selamat pengantin baru...
adik yang aku dukung pada waktu kecil dulu sudah besar rupanya
na... jaga suamimu baik2...
jaga makannya
jaga minumnya
jaga semuanya
aku hormati langkahmu..
aku kagum
na..semoga bahagia selamanya...



dan PERKARA biasa..makcik.pakcik.atuk jiran.nenek sape ntah.

"ni bila lagi?"
"apa masalah ni..coba ko cobaa bagitau pakcik"
"makcik ada sorang...ko minat?"
"ko balik sorang je?"
ada tu...tak bercakap pun...tapi tepuk belakang aku 4 kali...apa? bagi aku aura ker? hahahaha...

makcik pakcik sekalian...org kg sekalian...(lipis bukan kgku)
"saya...saya...saya anak bongsu!!!" lalalalalalalaa

dan lagi..

kakakku dah kawin.anak 2.
adikke 3 dah kawin. anak 2.
adikke 5 akan berkahwin bulan 2.
adikke 4 akan berkawin bulan 5.
na.adikke 6 baru kawin.
adikku yg 7 baru lepas sekolah..

tahniah adiksss ku.tahniah dari abangmu...


16 comments:

chentaMAYA said...

thniah t0o!

kueh bakar said...

chentamaya

selamat datg..

Miss Izah Mohamed said...

wah.. tahniah pd na.. hehe
smgo bbahgia ke akhir hayat.. :)

'abang na' tunggu sampai seru dlu kot.. hikhikhik

eliza said...

tahniahhhh utk adik ko..
ko bila lagi?? heee

Kapten Luffy said...

aku tak lama lagi jadi mcm ko ni... adik kawen dulu

one-areyou said...

abang cikgu yang sulung kawin masa umur 41 tahun. Now cikgu anak dah enam dan nak dapat menantu dah. Tapi abang cikgu baru dapat sorang anak. Now baru lima tahun.. Biasalah tu adik adik kawin dulu. Tahniah na..

kueh bakar said...

cikgu sharifah..

eii..takutnya saya dgr..saya mo anak ramai...ahaksss

Jard The Great said...

salam singgah, tertarik la dgn n3-n3 kitak yg len dr len nie. Hehe (amik hati)

Lelaki msh ada 'saham' smpi umur 40. Jgn risau. Len la pmpuan. =p
Umur 30++, pmpuan dkira bujang lapok. Hehehe.

fahruzzaman.Ismail said...

TAHNIAH dari aku jgk...
kata hadis nabi
'sesiapa ug berkahwin maka sempurna sudah sparuh dari agamanya'

alhamdulillah....

fara aqma ghani said...

mungkin belum sampai jodoh mu lagi.
mungkin dia seseorang yg dekat dlm hidup mu.
hihi

aida hashim said...

aida skodeng sini. tahniah bua adek anda

kueh bakar said...

miss izah...eliza..
aku mo kawin 090909
tarikh dah ada..
hari dah ada..
calon belum ada..
:P

kapten...
ada masa lagi sebelum benar2 terjadi..ahaks

jard..
lelaki kalo dah kawin.. masa umur 40 saham tinggi...kalo belum kawin aku tak pasti...

ifahruzaman
yup...rezeki pun bertambah-tambah

Unknown said...

Kelakar pulak aku baca blog kau ni. Tapi apa pun, tahniah untuk adik ko tu.

kueh bakar said...

fara aqma...
seseorang yg dekat dgn aku?
sape yeee???

aida hashim
skodeng laaa..
aiman tak kisah
aku pun tak kisah

haidan said...

le...
bape dah umurnye??
adik2 sume da kawen??
hurm..
kalo lipis bukan kgnye..
mane kampungnye???

kueh bakar said...

nut..
kg aku kat trg..