Followers

Saturday, December 20, 2008

OH TIDAK !!!

tadi tgk cerekarama tv3(dalam kedai ada tv..customer pun tak ada. layan...) apa entah tajuk dia..first time tgk que haidar belakon..memang bagus dia belakon..no wonderlah dia memang anugerah....(dulu aku tak suka que..sekarg pun belum...rozita chewan dan adik dia belakon juga)

sedih juga citer dia...eksiden dan mati...memang aku tak bleh tahan...tapi takde la sampai menangis...lagi pun tgk dengan kawan...kalo layan sorang mungkin menitis jugak...

antara citer yang aku menangis bila tgk..



1) Si Tanggang(hitam-puteh) - masa aku kecik dulu aku menangis tgk citer ni...mak aku tanya..."menangis ke?" aku jawap " taklah!"...lepas tu terus masuk bilik...menangis pueh hati...hahaha..jahatlah mak..da tau kite menangis dia buat2 tanya plak...sekarg da sgt lama tak tgk citer si tanggang...

2) 3 Duri Di Hati Bonda - aku lupa dah citer macammana. Tapi tajuk dia memang aku ingat. yup..aku menangis tgk citer ni. time ni budak jugak...dan mak aku dan famili lain tak ada kat ruang tv...menangis meleleh depan tv...best siottt...

3) Seputeh Kaseh Ramadhan - lakonan eja dan fahrin ahmad..masa ending laa. sgt sedih..menitis jugak..syahdu...

4) Snow Queen - ni aku tgk masa da tua...hahaha..tgk sorang2 masa roomate gi outing...kalo tgk dari awal...dari heroin kecik sampai dia mahu mati memang kejam pengarah citer ni..dia 'tikam' btol hati hempedu penonton...menitik jugak setitik dua (aku siap bantai gelak lagi bila aku sedar aku menangis...hahaha)...

tulah antara citer yang buat aku menangis...kata org kalau memang berhak air mata itu untuk keluar...biarkanlah ia keluar..jangan ditahan-tahan...dan org juga kata menangis adalah suatu terapi (terapi teratas kaum wanita ni).ahaks!


...............Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau menangis?"
"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.
"Aku tidak mengerti", kata anak itu.
Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"
Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"
"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya........



6 comments:

SHARIFAH ASIAH said...

Cikgu pun tengok cite tu. Tapi plot cite tu banyak sangat mati. Nanti pas ni Que Haidar kawin and mati plak. Bini die pun jadi janda. Merana and then mati juga. Haha.. Tapi cikgu nangis ah tengok mawi nikah, masa mak ekin bagi amanat sebelum serah anak kat mawi. Touching ah..

kueh bakar said...

hah? seme mati? alaa anti klimak btol ni...apa daa pengarah...

mawi-ekin tak tgk plak..kat kedai takdak astro...tapi masa mawi buat konsert dlm af dulu...memang penuh kedai makan saya...skrin besau la katakan...he he he...

kul 6 org da booking table...mawi tu memang ibarat citer dongeng rakyat...
dari zero kepada zero..
dari a terus sampai ke z...

dungun tu dekat dihati saya cikgu..
penah 5 tahun saya di sana...

eiza in the house.. said...

salam ziarah...hai awak ..terima kaseh jadi follower blog sy..nice blog awak..salam perkenalan

kueh bakar said...

eiza..
welcome to my 'house'...

RoSe N' ChOc said...

menangis mmg terapi teratas perempuan..

it's much much more betta rather than the woman is feelingless (takde perasaan)..

rite? ;)

kueh bakar said...

ha ah rose..

perempuan
wanita
ibu
nenek

memang pelik dan sukar difahami..
(paham sebenarnya...)hes hes hes