Followers

Monday, August 23, 2010

melayu



orang melayu haruslah bijak berpolitik dari sekarang. janganlah bergaduh senantiasa.apa yang jadi milik kita bukan selamanya milik kita.bergaduh boleh menyebabkan kita lemah.jangan bila sudah terlalu lemah baru kita mengangguk kesal.

orang politik di atas sana sentiasa mengatakan mereka betol. sukar bagi mereka mengaku kesalahan walaupun terang lagi bersuluh. walau benang basah masih mahu ditegakkan. entah politik 'dunia' mana yang mereka ikut aku pun tak tahu.

dalam ramadhan ini aku sesungguh sangat mahu melihat pemimpin melayu berlainan ideologi politik berbuka puasa bersama dan berhari raya bersama. bersalaman dan bermaafan jika tidak berpeluk bercium pipi pun...susah gile-gile-babi ke hendak buat majlis macam ni?

kau.kau.kau yang masih belum DAFTAR MENGUNDI daftar le sekarang...aku rasa pilihan raya dah tak lama dah.dan UNDILAH calon melayu tak kiralah dia parti mana...

org cina sebenarnya telah memiliki segala-galanya di sini..yang belum dapat secara total ialah kuasa politik...apa yang ko nampak..di belakang..di depan.. di atas... di bawah...adalah semua org cina yang jual/buat...dan melayu jika menjadi pemimpin pun mereka masih menguasai dan terkaya...melayu tidak 'merampas' apa yang mereka ada..hak mereka adalah hak mereka...

dulu-dulu kuasa politik adalah milik raja...100 % melayu..jadi bagi aku kuasa politik adalah hak melayu.100 %.begitu juga sabah dan sarawak hak milik pribumi...

biarlah org besar belum mahu jujur..kite melayu kecik yang tiada kepentingan haruslah jujur pada diri sendiri..UNDILAH calon melayu..even dia calon dari DAP sekali pun..

4 comments:

fndrocka said...

melayu gaduh melayu

melayu tergadai

piNky LuCiA said...

hmm.. kenapa laa melayu suka bergaduh..

aku dah daftr ngundi dah.. dah mengundi dah pun.. hehe

wana said...

"dulu-dulu kuasa politik adalah milik raja...100 % melayu..jadi bagi aku kuasa politik adalah hak melayu.100 %.begitu juga sabah dan sarawak hak milik pribumi..."

i quote, u mean semenanjung hak milik melayu and sabah and sarawak hak milik pribumi. apa beza melayu dan pribumi. aren't we all malaysians?

kueh bakar said...

wana..
pribumi tu maksud aku iban..bidayuh.melanau..bajau..
kenyah..dayak..dll ler...

yer btol..we all malaysians...kalo ko nak undi cina..undi ler..free country...