Followers

Monday, June 22, 2009

kenapa dia suka laki org

aku jumpe mira edora..sepupu merangkap kawan lama....jumpe tak sengaja..ajak dia minum...kat kedai mamak...ish dia taknak..mamak tak mo...kedai melayulah...ekekeke..bagus awek ni..tak kena mandrem mamak..dan tinggi semangat melayunye..ekekekeke..

sembang punye sembang..dia jatuh chenta dengan laki org...Woha! Org lawa..bekerjaya..bergaya...suami org jugak ko pilih..aduhss...dia hirup tea o ais limau...dan dia memberi sebab-sebab musabab...

"kau tau tak?" dia tanya.
"mana aku tau!" aku jawab..
kpokk! dia tepuk kepala aku dengan surat kabar..
"sori..sori..ye aku dgr ni..."

Laki Orang..
penyayang.. romantis..romantik..mereka bawa kita ke candle light dinner la ...moonlight escapade la...mereka pandai ambil hati..jaga hati...mereka tidak terburu-buru...mereka pandai memujuk...perempuankan suka merajuk...sikit2 merajuk...kalo lelaki bujang dia ada baran..darah mude...dia biorkan aje kite merajuk...menciii!!!

laki orang...
jaminan masa depan...ada sifat pelindung..dari segi ekonomi...makan kat tempat best-best...makanan best-best...mereka dah berjaya...dah stabil...kalo mintak apa-apa musti dapat...tak mintak pun dapat...nak pinjam duit bagi...nak bayar tak payah..pemurah...yg bujang makan kat warung jerk...tu pun kena bayar sendiri-sendiri..huhuhu...cinta laki org meyakinkan (?)..cinta org bujang menyakitkan...

laki orang...
lembut lidah...mulut manis...pandai berkata-kata..tanam tebu dibibir...mereka juga pandai memanjakan pasangan...mereka tabah melayan kerenah si gadis...tahap sabar yang tinggi..mereka matang....suka memuji..dan perempuan suka dipuji...walau pun tahu pujian tidak benar...ekekeke...yg bujang suka direct sound...konon urban dan modenlah..keanak-anakan.. membuat lawak yg bodoh sepatah haram pun tak paham...keanak-anakan...poyo!

laki orang...
sudah hidup lama dengan perempuan..dia tahu titik-titik perempuan...titik kelemahan...laki org tidak ego walau berkereta...ada rumah..pulus banyak...yg bujang even hanya ada motor kapcai sahaja pun berlagak bagak..tu pun kapcai pinjam...ayoyo...

laki org...
tidak gelojoh...boleh memberi masa untuk nak jelmakan nafsunya .Pendek kata pengalaman lelaki yang dah berkahwin membuatnya menguasai jiwa,perasaan,kelemahan dan titik2 untuk memukau atau menaikkan nafsu prempuan terutama yang masih belum ada lagi pengalaman.... tidak terus meraba sebagaimana yang dibuat oleh lelaki yang bujang!

laki org...
dia tak de adik...sebatang kara...seorng diri...
nak buat adik angkat...saje2..tapi last-last tangkap cintan...susah lak mahu lari...camne ek?

bujang..
banyak sangat kat serenti...merempit...penganggur...jadi ada laki org nak oklah jugak..kang jadik andartu...wakakaka.

panjang mira edora citer kat aku..abis 2 gelas tea o suam...ekekeke..

"tahniah! selamat pengantin baru!"aku
"eh nape lak?"mira
"yelah nanti ko kawin tak bagi kad...tak jemput...tup-tup tau ko kawin kat siam..hahahaha"aku.
kepokkk!! dia nak ketuk kepala aku dengan paper..
aku tahan dengan tangan...(ekeke..lelaki tajam pengalaman)..dalam perjalanan pulang aku diam dalam kereta...tidak on radio...aku akui...zaman dah berubah...individualistik dan materialistik...kita semua bersalah...



"bapak..bapak...baik lah tuan jamil tu pak..." rohani
"baik???..baik ada maknaaaaaa tu..." pak ali

Hanya lelaki memahami lelaki...hohoho!

27 comments:

valsa nine said...

hurm. akhir zaman. ape nk buat. malas nk pk lagi. doa + tawakkal + usaha la utk dpt yang mampu cinta kte kerana Allah. bukan krn sebab2 itu. huhu

hanya Allah yang mampu memberi dan menarik balik nikmat yang Dia berikan. suami/isteri adalah satu nikmat. hargailah. =)

senang kan ckp. ape pun, pengalaman membataskan aku utk berkata2.

good to read from a modern and sincere perspective.

.:indah:.

adibah said...

Kawan aku kata:

"cinta dengan laki orang.. mula2 bahagia, best, tenang, indah... tapi bila lama2.. rasa gundah gelana, sebab dia baru sedar cinta itu tak kemana-mana, hanya buang masa"


Aku kata:

Kenapa dia suka laki orang? sebab orang bujang suka janda..!! hahaha

HEMY said...

kekeke..kalau aku jadi ko..aku jawab

"ye la..tu sbb dh suke..."

dia ada pglmn..dia tau la nk buat camne nk tambat hati..apa jadi lepas tu ko tak tau..

ada kontek bini dia??tnya pglmn berkahwin ngan mamat tu??

apa pn ok la tu..ramai pmpuan cam dia..sng can aku nk pasang lg..ahahaha

woodstacker said...

mak saya pesan
jangan kacau hak orang..
kalau kita taknak org kacau hak kita..

itu je yg mampu aku cakap..

♥chentaMAYA™ said...

ahah!
laki owg gak~
aish!~

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

sokong. 150%.

tp jgn plak sepupu ko lupa, hidup ni mcm roda. dia amik laki org, x mustahil laki dia plak org amik.


wahh.

Monkey D Luffy said...

bila ler plak aku nak jadi laki org ni

kakaka

Caynie De said...

hmm.. jodoh ditentukan oleh Tuhan, kalu pendapat dier ttg laki bujang gitu salah dah..xsemua org bujang mcm tu..

rasenyer,bile dah berlaki dgn suami org, laki tu dpt lagi cari satu..tgk ape rase die mcm 2..nyesal xsudah..cari bujang la wei..apa nak ganggu rmhtangga org?

Tijah said...

kawan dgn laki org? hahahaa. blm dapat bleh la...semua manis. cer dah kawen sok...rasain kan?

||alis|| said...

salam.

ikut pengalaman keliling saya..

untuk wanita diluar sana yg pingin lelaki orang hanya kerana sebab2 dunia; percaya laa.. kalau laki org penah buat camtuh kat isteri pertama dia..

tak mustahil 1 hari nnt (doa org teraniaya tidak berhijab), lelaki yg sama akan buat benda yg sama kat dia balik.

dunia. putarannya tetap sama bagaimana arah pun kita tuju.

*peringatan ini untuk saya juga agar tidak 'terbabas'.

aim-a said...

aku tak stuju....jgn amek laki org...nauzubillah..duda hensem bergaye takpe..hihihihihi :P

tuntung said...

laki org dah tua~
org bujang muda lagi~
klu dh tua,nnti dy pon tua sama2..
ahahaha~


tuntungkita.blogspot.com

Masy said...

no komen~ hahhahhaah

momentinlife said...

lg satu pemikiran typikal pompuan..

depends kpd apa yg dia mo dr seorg 'suami'..

l0ti f00l garden said...

ko kawn la ngan mira edora
hehehehehehe

mo0ney said...

kalo aku ckp aku nk laki org aku sure bapak aku kelepuk aku plok

Jard The Great said...

erkkk.. ku takkan minat laki org...

pssstt.. bile nak gi bahau neh??

::@FiQ said...

laki org pon dolu bujang..kan?? xperiens jer ngubah lelaki ke arah yang lebih baik...kan?!

ayampinko said...

gua ader kawan..mula kawan ngan laki owang owang.. pas tu kawen ngan laki owang.. pas tu telepon gua cite masalah..
huh raser nak tampar jer..

merah hijau said...

aku suka baca cite ko ni... laki org? erm, kalo blh elak, elak la.. tak leh elak tepis, tak leh tepis aku pun tak tau nak buat ape dah kalo itu dah ketentuanNYA.. cuma aku harap aku tak kan amik laki org, walaupun aku tak kawin2 smpai ke tua.... aku tak sanggup berkongsi kasih beb...
madu bagi mu, tapi racun bagi ku.. huh!

patungcendana said...

laki orang?...no thank you...:-)

DaliaLiyana said...

better jgn kacau org punyer..tp kalau dah suka camner ek?? aku pun pening pk...hehhee..

zonaku said...

bcinta ngan laki org, aku terima... sebab lelaki leh kawen 4, tapi kalau bcinta ngan bini org... sila sekeh kepala otak sendiri...!

yepuk hati, tanya imannnnn

helena's said...

err alasan agak kukuh disitu..

tp saya kalo bole tanak laki org..duda takpe lagi..

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

kalau laki orang tu boleh main tiga blakang bini dia, nanti andai kata dia kawen dengan laki orang tu, berpotensi besar dia akn buat benda yang sama lagi kat perempuan tu. Hidup nih macam roda hohoh.

iki said...

banyak2 lelaki, yang mulut manis laa yang diragui...

Hazzy Ishak said...

laki orang tapi mengaku bujang...