Followers

Tuesday, June 2, 2009

I DAN II


POEM I : MISSING


YES I can move on

TRUE I can easily find a new bf

NO DOUBT its easy to grab someone’s hand


BUT do i really did move on?

and can i find someone to replace YOU?

[ NO ONE can anwer THAT]


when a heart is bleeding it will remain bleeding till there's a medicine curing it

and the medicine has not yet come

and it is curing naturally

is it CURING?


easy said than done

when i am smiling, am i really SMILING?

when i laugh is that REAL?

[ NO ONE can anwer THAT]


so dont judge me by the way YOU are looking at me

YOU dont know how I feel

YOU dont know how i ACTUALLY FEEL


Yes my mouth said lots of things

TRUE the words is too many

NO DOUBT the mind is still with YOU

and heart is backing up MIND


the word MISSING is the ONLY WORD

left in MY DICTIONARY




poem II : HATI VS MINDA


dalam hati ada cinta

dalam hati ada luka

dalam hati ada luka kerna ada cinta


dalam jiwa ada sangsi

dalam jiwa ada sepi

dalam jiwa ada sepi kerna sangsi


dalam minda ada kamu

dalam mata ada dia

kamu dan dia banyak bedanya

tak mungkin kan sama


dalam mata ada duka

dalam muka ada senyum

senyum itu topeng kepada duka

hati jiwa dan mata

hilangkan lah duka lara sepi dan luka

kerna aku cuma mahu cinta dan senyum

tapi jika hati dan minda mahu kamu

bagaimana dengan mata?

kerna mata mahu dia

kopipes [http://cuppycakesh.blogspot.com]


ps- poem satu tuju pada x-sham


22 comments:

moment said...

ces!
knape wat entry nih???
adoi la...

moment said...

eh! 1st wooo!! =)

kueh bakar said...

hoitt..tido laaa

moment said...

eleh..
mcm "cakap kat cermin je..."
haha

- a l i n - said...

hahahaha...1 poem tu agak best..touched..sket laa..yg ekdua tuh nmpk cam jiwaaanngggggg~~~ miahaha,mbe sbb dlm bm kot ;p

Masy said...

dah baca smpi habis n aku tnampak 'p/s' itu. berkaitkah dgn apa yg kau dan aku tau itu?

:)

patungcendana said...

when i pretend
when i smile
to fool my dearest friends

i wonder if they know
its just a show....

good moening kuehbakar...

Jard The Great said...

apakah.. adakah...

ku buat2 fhm je la tujuan ko post entri neh.. hehe

||alis|| said...

vote for no 1!

(sebab makan dalam!)

♥chentaMAYA™ said...

waahh~
hee~
tak terkate hakuh~

sharamli said...

rajin berPOEM

helena's said...

jiwang mode ne..hehe

tp makne dier best,,touching especially yg first tu..

xuen adyla said...

wow abg kueh makin suka yang cinta cinta
hahahah

adakah

jap nak sokong kompeni kak jard jap...and kak moment

adibah said...

Comey,

Aku nak ajak kau gi dating kat Istana Budaya 2july nih.. tengok Anuar Zain nyanyi... (sebab aku tau ko tak suker anuar zain)

jom!

hehehe

kueh bakar said...

comey???

pssttt...kak dib..anuar zain tu gay....

adibah said...

kuehbakar,


jom!! *kenyit2 mata nak ngajak lagi..


hiks!

Cinta moCha said...

hye.do i know u?

John Iverson said...

Luahan hati yg menyayat hati hahaha... betul la bro... org xkan tau apa yg kita rasa... Then nk speculate mcm2...

Sharpick said...

ErM triMEr pUjiaN atas KArya owg LEn..??erM..CM xbesH Jerk..Maner Karya ko SeNDri..??

kueh bakar said...

sharpick..

blogging is sharing..
bagi aku laa..

kalo diorg puji pun..
diorg puji poem tu..
tacing..best..whatsoeber laa...
bukan puji aku..

lagikpon aku dah letak kopipes kat situ...promote lagik..

merah hijau said...

dalam hati ada...
c.i.n.t.a
dalam cinta ada...
r.i.n.d.u
dalam rindu ada...
s.a.y.a.n.g
sayang pada siapa??
mestilah sayang pada semua blogger2seantero dunia ni.. :)

kueh bakar said...

merah hijau...
blog ko takleh masuk eh?