Followers

Wednesday, May 8, 2013

jangan HIMPUN


Salam pilihan raya semua!

Keputusan semua orang dah tahu. Rakyat telah membuat keputusan. Terimalah hakikat dan segalanya. Yang kalah tidak kalah semua. Yang menang tidak menang semua. Takdir Tuhan hendakkan begitu. Jika Allah hendakkan sebaliknya, tentu keputusan sebaliknya. Tuhan itu lebih tahu. Dia Maha bijaksana.

Macam main bola, sekali pun main final di tempat lawan, pengadil berat sebelah, pemain kena kad merah, main tak cukup player, namun jika percaya dan terus berusaha dengan gigih dan Allah menakdirkan kemenangan, ia tetap kemenangan. Siapa manusia menidakkan ketetapan Tuhan?

Jadi, Datuk Seri Anwar Ibrahim - Terimalah keputusan, walau bagaimana pahit sekali pun. Anda seorang pejuang dan menerima keputusan, adalah ciri-ciri pejuang tulen. Selangor telah menang, pantaslah melaksanakan manifesto selangor. Dahuluilah BN, demi rakyat. Actions speaks louder than words.

Yang sayang Malaysia,
ubi


6 comments:

Kniedaz said...

well said...yang penting sekarang, tunaikan janji yang telah dibuat..bukan setakat di bibir saja..

saya sokong Malaysia

HEMY said...

eh..cek kat komen entri blog aku latest tu..aku letak nama n phone kat situ

kueh bakar said...

kniedaz
janji ditepati. ;P

hemy
dah pos petang tadi. pos bilang, dijamin sampai esok.

sue said...

Sebagaimana yang kita nampak , PM angkuh dan mula main kata2 yang boleh menimbulkan kaum lain rasa marah , bila dia dah angkat sumpah ,sebagai pemimpin islam yang patut dicontohi , dia mesti lakukan sesuatu yang menyatukan rakyat . itulah sebaik2 pemimpin. Kalau kita tengok siapa yang memiliki sifat itu? PM atau Anwar Ibrahim?


Banyak gambar2 yang kita lihat bagaimana proses pilihanraya itu , tak adil. Beg undi naik taxi pun ada , Undi di Pekan tiba2 tinggi dari angka sebenar , blackout , tentang orang Bangla yang datang mengundi tapi tak tau nama isteri Najib....ahhh memalukan.

Kerana itu , PM jangan hidung tinggi , dia cume dapat undi 5.2 juta manakala pakatan 5.5 juta . Dia jangan sombong. Ingat ye PM bukan urus partinye tapi urusan rakyat.

Baru 4 hari dah naik harga roti.


A picture is worth a 1,000 word

untuk pic2 di Kelana Jaya.

wos said...

Salam dik,
terharu. gambar anak akak masih jadi header blog awak.tq..
dia dah darjah 4 dik :)

wos said...

OMG, baru baca entry buku yg kat bawah tu! akak nak beli buku ni dik. sila email kat akak (kakwos@gmail.com) akaun no. awak.

tq!