Followers

Thursday, October 20, 2011

tarikh birthday


sedikit masa lagi, pihak kerajaan yang berkaitan, akan membuat satu perubahan pada 'tarikh mati' lesen memandu. oleh kerana terlampau banyak alasan 'dato, tolong jangan saman. saya lupa lesen saya dah mati. tolong lah dato..ala la la latok.jangan saman.'

maka, lesen kita akan mati mengikut besday kita. alasan kukuhnya - kita mesti ingat besday kita, jadi secara automatiknya kita akan ingat lesen memandu kita sudah tamat tempoh. tiada lagi alasan lupa.

kalau..kalau..lain-lain agensi - buat seperti ini. untuk mengingatkan 'tamat tempoh'. harijadi sudah tidak gembira. hu hu hu. datang jer tarikh besday, kepala akan serabut. banyak benda nak kena setel.

agak-agak..

'dato, jangan saman. saya dah lama tak sambut besday. sampai lupa minggu lepas besday saya. lepas ni juga saya pergi pejabat pos.ala la la latok, jangan saman.'

boleh lepas tak?

ps-boleh caya tak ni, beras kita cukup kalau thailand terus banjir. yang mana sekarang beribu-ribu hektar sawah padi telah rosak dan binasa. hari ni minyak masak kembali 'hilang' di kedai-kedai..aiseh!

12 comments:

Tukang cuci cute said...

lesen akak dah lama mati lah dik bulan 5 ari tuh... balik mesia nie sok.. kena renew lah..

kueh bakar said...

sis tcc.
kat sana tak bawak keta ker? lesen laku tak? ke kena amik international pnya lesen?

kueh bakar said...

sis tcc.
kat sana tak bawak keta ker? lesen laku tak? ke kena amik international pnya lesen?

Mr PenyuBiru said...

lepas ni mungkin alasan duit habis beli kek besday,so takde duit nak renew.ehehe..

hari tu dlm berita,ada banyak lagi negara pengimport beras.

perkataan yg akan kita dengar dan dengar dan dengan lagi lepas ni ialah "kami tak akan teragak-agak mengambil tindakan kepada pemborong/peniaga yg menyorok barang"

tapi sampai skang aku tak dengar lagi ada peniaga kena dakwa.

alien said...

tiap kali besday kene g jpj atau pos utk renew lesen..
peh mmg terbaik meraikan hari lahir camtu

Tukang cuci cute said...

lesen mesia laku setahun jek dik.. nk memandu kena ada lesen sini

mashi said...

tak pe tak pe..bile besday je kite suruh orang pandukan..

Chuu Muqhlis said...

org besday nak hepi., ouhh., tetibe teringat lesen -___-

kueh bakar said...

penyu
boleh juge alasan camtu.duit abis beli kek.hahaha

alien
memang perghhh!

mashi
ha ah. pandukan pi jabat pos.hehe.

chu
boleh mintak hadiah besday-renew lesen! ahaks

naa said...

ckp psl lesen..alamak rasa lesen mcm dh mati je ni.huhu

kueh bakar said...

orgjeon
rase jerk takpe.bukan btol2.haha

kueh bakar said...

orgjeon
rase jerk takpe.bukan btol2.haha