Followers

Monday, October 4, 2010

perpisahan tidak pernah mudah

ada hitam ada puteh..ada lelaki ada perempuan..ada bulan ada matahari... ada pertemuan ada perpisahan..perpisahan tidak pernah mudah..sungguh!

perpisahan ada dua...perpisahan sementara-suatu perpisahan yang tidak mengapa..dan perpisahan selama-lamanya- perpisahan abadi.suatu yang sangat sukar jika terjadi..

pertemuan yang biasa-biasa mengakibatkan perpisahan yang biasa-biasa..mula "hi!"..akhir "bye"..biasa dan tidak mengapa..

pertemuan luar biasa..membina suatu rasa yang 'jauh'..membina 'kita'...dan bila sama-sama ketawa.lucu.sedih.susah.makan.jalan2.melihat.dan bila pertemuan membina perhubungan..dan ia mengambil masa yang lama..perpisahan akan juga luar biasa..ia mengakibatkan air mata..

kita semua tahu tentang perpisahan..semua akan merasainya...janji Tuhan "Yang hidup pasti merasai mati"..kita tahu tentang itu..

tapi kita jarang mahu memikirkannya.. bukan sebab kita tak mahu pikir..tapi ia suatu yang sukar untuk kita pikir.. ia hanya akan berlaku sekali pada setiap kita..tidak ada ulangan...jadi persediaannya adalah tidak bersedia sebenarnya...

sungguh!perpisahan tidak pernah mudah..

notakaki: Ayahanda semoga sembuh..schoolmate bukan classmate-Yusniza yusoff pun sama.semoga sembuh!

3 comments:

blog-tips-kurus said...

kebetulan, sy pon nak buat entry yg >< same = perpisahan (abadi)... huhu..

Anonymous said...

moga ayh awk cpt smbuh..lama x menjenguk ke blog ni....

Aleen Aiden said...
This comment has been removed by the author.