Followers

Saturday, October 23, 2010

kenapa aku suka pegi majlis kawin?




1.dijemput
firstly mustilah sebab dijemput. bila dah dijemput dengan kad jemputan wajiblah hadir..kecomelan kad, tidaklah mendatangkan 'mood' pada aku, nak pegi ke tidak..ia lebih kepada akraban dan kelapangan dan tiada aral..tiada kisah kad sekadar fotostat..yang murah bersampul atau yang sgt mahal berkotak...jemput melalui internet dan sms pun aku tak kisah...kalo tak dijemput janganlah pegi kalo pun suke-suke-suke nak pegi...

2.makan nasik minyak.
bukan senang nak carik nasik minyak hari-hari biasa.kat majlis kawin je boleh aku lahap antara nasik faberet aku ni..(kalo trg hari2 ada org jual breakfast nasik minyak)..lagipon majlis kawin ni biasanya weekend maka breakfast dah termiss...lapar..jadik rase teruja nak makan tu tinggi..

3.evergreen song
aper lagi lagu kawin laa..kalo ko dengar lagu kawin kat majlis kawin ia boleh mengundang satu khayalan...dgr kat youtube pun boleh tapi tak sama...macam tgk bola kat stadium atau pi tgk konsert live- tak sama dengan tgk tv walaupun siaran langsung..

4.pengapit
kadang-kadang seri pengantin tu tertempias kat pengapit...ko ushar pengantin buat apa..org punya..baik ushar pengapit..mungkin single and available...yang memang mabeles...

5.aweks
kalo nak tengok aweks melaram.gojes.ayu dan buat2 ayu.tudung gulung2.belang2..bersanggul.free hair.kaca mata org bercerai gi mahkamah..(hitam dan besar)..baju bling2.assesoris emas,mutiara atau gelang kayu..bau2 harum...macam2 perisa awekss majlis kawin ni..di sinilah perasaan jeles teramat sangat dengan fotograper yg boleh snap gambar2 awekss tanpa dimarahi...'perempuan itu satu keindahan'..

6.berkat dan semangat
semoga giliran aku akan tiba suatu masa nanti..amik berkat dan semangat..woha!

No comments: