Followers

Saturday, January 7, 2012

there are no secret to strangers

semua orang ada rasa rahsia. dan ada orang boleh simpan rahsia. ada orang tak boleh simpan rahsia. rahsia orang lain, lebih susah nak simpan..rahsia sendiri lebih senang simpan. membuka rahsia pada orang, sebenarnya menunggu masa untuk dipecahkan..

tapi ada kala, rahsia yang dipecahkan itu membawa gembira. itulah thrillnya membuka rahsia. ia punya detik-detik cemas.

'saya ada rahsia..saya suka awak lama dah'
'ohh! ye ke?'

'ye!'
'saya pun suka awak dah lama juga!'

rahsia dan aib tidak sama. Kalau taknak orang buka aib kita, jangan kita buka aib orang. Tuhan dah warning.

dan rahsia adalah tidak rahsia jika kau membukanya pada orang yang tidak kau kenali. rahsia adalah rahsia jika kau mengenali satu sama lain..

the secret to creativity is knowing how to hide your sources
albert einstein

'three can keep a secret if two of them are dead'
benjamin franklin

ps-teringat cerita rahsia lakonan noor kumalasari. cerita seram 80an. tengok anak patung pun phobia lepas tu.haha.

8 comments:

Tukang cuci cute said...

Biarlah rahsia ;)

Mmg xmudah nak simpan rahsia..terutama kalau buat statement.. rahsia nie jgn cite kat org.. benda yg tuhlah nak p cerita..

agaknya kalau kita cakap.. nie bukan rahsia.. kalau ko nak cerita ceritalah.. mesti yg itu xnak cerita hehehe

risanur said...

better simpan rahsia tu sendiri dr bgtau kat org lain walaupun org tu rapat dgn kita...

Hanis Azla said...

sukanya dgn entry ni.. sgt setuju dgn semuanya.. kalau rahsia mahu terus jadi rahsia, lebih elok kita simpan sendiri.. akak pun dulu waktu tgk cerita rahsia tu asyik teringat2 aje.. sampai nak bangun malam sorang2 pun takut.. he..he..

sharamli said...

kadang2 menyesal kalau tak bagitau rahsia kita..keh keh keh

Mr PenyuBiru said...

kekadang rahsia tu akan terus menghantui kita selagi berahsia.contohnya kita rahsiakan dari kawan kita yg kita nampak hantu.so rahsia hantu tu akan terus menghantui. betul kan apa yg aku cakapkan ni kan...hehe

TuN TeJa said...

Dan kisah ku yang masih panjang
Menambahkan berat yang memandang
Lantas ku pendam ku putuskan
Biarlah rahsia
Pernahkah kau bermimpi seketika berada di tempatku♫♫..

kueh bakar said...

sis tcc...
statemen 'jgn citer org' tu memang fragile.hahaha

risanur
ye btol..tapi kalau rapat sepatutnya berkongsi rahsia juga kan...

sishanis
memang seram citer tu.haha.

sha
ko ada rahsia nak pecah ker?sila2..
we are strangers...

penyu
ye.ye.contoh ko memang solid!haha

teja
camne ko buat simbol muzik tu?

TuN TeJa said...

hehehe...alt 14(♫) & 13(♪)