Followers

Thursday, August 18, 2011

qout hari ini


"lelaki muda tidak suka mengarah kita, sedangkan yang berusia, mereka lebih suka mengarah.Itulah yang membuatkan saya tidak terpikat dengan lelaki berusia"

"tapi itu tidak bermakna saya tidak boleh terima atau mengikut arahan.Dalam hal-hal tertentu, saya seorang yang mengikut kata"

"dalam hubungan, saya pentingkan kematangan seseorang lelaki itu.Apa salahnya jika usianya lebih muda tapi dia matang dalam tindak tanduknya, bukan kebudak-budakan.Lelaki yang dekat di hati saya, dia ada keberanian.tidak seperti lelaki yang berusia.walaupun mereka ni meminati saya tetapi hanya berani cakap. Takut untuk mengorak langkah. "

rozita che wan.
utusan melayu.ms 26.18/08/11

********

"saya tidak paksa isteri memasak sebab saya tahu dia macam mana tapi dia tetap nak masak. Adalah yang terlebih dan terkurang, tapi saya tetap suka kerana kesungguhannya"

noh hujan.suami mizz nina tan sri azman hashim.
hitsmegaUM.ms 35.18/08/11

********

"saya dapati mamat seorang lelaki yang jujur.sebab itu, pada awal perkenalan kami, saya memberi ruang dan peluang dia mendekati saya. semakin lama saya mengenalinya, saya dapati dia ada banyak ciri kemelayuan.antaranya, saya tertarik dengan tandatangannya yang ditulis dalam tulisan jawi"

rafidah ibrahim.
hitsmega.UM.ms 33.18/08/2011


masa kita suka.
kita nampak yang baik-baik walaupun kecil.
bila kita tak suka kita nampak yang buruk-buruk pula walaupun kecil.

kesimpulan ayat-ayat di atas...

1.lelaki perlu berani.jangan cakap je berdegar-degar.hahaha.

2.perempuan kena berusaha berbakti pada suami walaupun tak reti/biasa.kerana suami bisa menghargai biarpun tidak terluah sebenarnya.

3.bagi ruang dan peluang.

13 comments:

Mr PenyuBiru said...

4. kena tandatangan dlm tulisan jawi.baru fida bagi ruang & peluang.
hehe

Tukang cuci cute said...

Ahaks.. interesting quote.. but for quote no 1; I have different opinion between old guy and younger guy.. years of experiences tell me different things.. hahaha..

Sebenarnya tak kira tua atau muda.. yg penting keserasian.. itu sebenarnya yang tentukan sama ada kita boleh get along dengan seseorang.. Serasi nie tak mudah nak cari.. tak kira tua atau muda..

sharamli said...

berdegar-degar

Chuu Muqhlis said...

nak suami macam noh hujan pliss~

kueh bakar said...

penyu...
aku takboleh komen kat ko lah.bape kali try..gagal.

tcc
ye.tentulah org lebih berusia lebih tenang.ekceli shahir diam tu sebab dia angguk jer rozita kata apa.hahaha.

sharamli
berdentum-dentum!heee

chu
boleh.madu itu manis.haha

Mr PenyuBiru said...

ko punyer pasal,aku tgh tukar layout blog ni.hehe

kueh bakar said...

tukar2..weh.citer jodoh mu mana? batrisya nak baca bila besar nanti..hahaha

dah wape entry aku acutryteh komen dok masuk2...tobak pom

alien said...

oh ok. oarit

Chuu Muqhlis said...

ahaha., apsal lah memula aku blur bila kau cakap madu itu manis..
*agree2 madu mmg manis xD

Mr PenyuBiru said...

ruang dan masa takde lagi aaa. idea pun tak masuk. mungkin masa kerja raya nanti aku try cari ilham.hehe

MariaFaizal said...

Memang ruang & peluang = dua faktor penting applicable for kemudahan segala urusan.Perlu tahu menggunakan kedua-dua sebaik mungkin utk optimize success:)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam raya dari gua

vidadarisakura said...

oo rafidah kapel ngan mamat pulak. baru aku tahu. haha