Followers

Tuesday, April 26, 2011

real madrid vs barcelona





mourinho penah berkata " bagi saya, perlawanan bermula setelah bermulanya sidang media sebelum perlawanan".

dan semalam pep guardiola tak dapat cool pada sidang media..

"In this room [press room], he's the f*****g chief, the f*****g man, the person who knows everything about the world and I don't want to compete with him at all. It's a type of game I'm not going to play because I don't know how."

sebelum perlawanan, ternyata mourinho telah menang-Mind games. Bagi mourinho, kekuatan psikologi penting bagi pemain dia. Melawan team barcelona, yang hampir sempurna dengan stail permainan 'beauty futbal'.Raja dalam penguasaan bola. Terbaik dalam tanpa bola. Ada 3 calon akhir balon d or = messi,xavi dan iniesta. Minda pemain real MESTI sangat kuat.

dari profile individu tentulah real madrid mempunyai pemain yang lebih berbakat dan mempunyai skuad yang besar. Tapi dari segi attacking futbal, beautiful touches on ball, amazing passing, magik goal scoring, naluri keserasian, barcelona dari segi sepasukan adalah lebih baik.Gerakan nampak senang seperti bermain futsal.



tekanan
dengan kekalahan pertama setelah 3 tahun kepada real madrid pada final copa de rey baru2 ini, dengan status bakal juara liga sepanyol berturut-turut, dengan pemain terbaik dunia-messi da magican( rekod 50 gol satu musim liga sepanyol).memori kalah kepada inter tahun lepas walau dilabel favourite.TEKANAN untuk menang adalah sangat tinggi.

jadi perlawanan malam ini adalah sangat klasik - emosi,dendam,teknik,tektik,tekanan segala macam bersatu. SEMUA RASA DALAM SATU.

ps- aku rase barca masih favor ke final.tapi aku nak real menang! hehehe!

5 comments:

TuN TeJa said...

Yessszaaaa...akunpon nk real menang gak...ahak..

onino said...

Tgk bola bermakna waktu tidur tak teratur walaupun kadangkala TV tgk orang yang nak tgk bola. Peace kueh!!!

kueh bakar said...

teja..
hakikatnya real dah kalah..

onino..
peace!

faraherda.razalan said...

mcm ne nak menang kalau dah riak semacam? psikologi tu oenting. salah satunya? jgn over-confident dgn pemain yg kononnya berbakat!

inilah akibatnya klu ambil pemain yang mengasah bakat lama di team asal. walau apapun, selamat berjaya real madrid dan mourinho jgn termakan diri dgn rancangan perang minda sendiri!

kueh bakar said...

m.fara..
mourinho kalo kalah memang camcilake...hehehe