Followers

Monday, August 20, 2012

my plan


walau umur dah makin lanjut, aku masih tiada apa-apa..dan..its true when they said, if we enter 30's, the time- ticking even faster..ooh! my doa dan harapan..

aku nak kedai fotostat sulong aku, selepas hilang dua tahun dan kejatuhan, akan cepat maju. akan jana keuntungan. Fotostat bukan suatu bisness yang betul-betul bagus pada pandangan aku, sebab ia murah dan terpaksa kejar volume. Margin keuntungannya tidak tinggi. Mencari pekerja tidak senang. Tapi aku tidak tahu bisnes lain yang boleh aku mulakan... fotostat aku ada pengalaman. ada kawan-kawan. dan tahu liku-likunya. fotostat jika kena lokasinya, seperti di dalam kolej atau universiti, ia sesuatu yang lumayan juga sebenarnya.

Fotostat bukanlah semata-mata fotostat, ia boleh dikembangkan menjadi internet, printing, hardcover binding, designing, kad kawin, namekad, banner, pengiklanan dan sebagainya. Ia never ending story inovasinya..

Dalam industri ini, cewah. aku telah 'lahirkan' ramai kawan-kawan yang menceburkan diri, 5 kedai di  nilai, 2 di dalam ukm, 2 di serdang, 1 di subang, sama ada secara langsung atau tidak langsung. aku tidak kedekut ilmu dan akan bagitahu a sampai z. Mesin fotostat bukan murah,second-hand atau recond, ia  berharga dari 2ribu sehingga 30ribu. jika mesin color dan baru ia boleh cecah 80 ribu dan ratus ribu.

aku berharap agar 'kedai pertama' ini akan membuka aku jalan pada peluang-peluang yang lain. Good luck to me!Amin.

When a man is pushed, tormented, defeated, he has a chance to learn something" -ralph waldo emerson

7 comments:

Chuu Muqhlis said...

wohaa! gudluck kueh..semoga terus mnjana pendapatan..

Unknown said...

ubi...igt balik tag line blok A n blok B - "setelah jatuh dan bangun manusia akan menjadi lebih bijaksana dan rendah diri"...so gud luck my fren...

kueh bakar said...

cu
amin

kang, my dormate for 5 years..
aku ingat. tag line kat tangga tu memang aku ingat sokmo...time kasih kang, 'always be there' for me dalam waktu2 yang sukar..

whitelilies island said...

gud luck incik kueh.. & tahniah sbb berani utk jatuh dan berani bangkit semula *thumbs up x 100

kueh bakar said...

w.lili..

aku tak berani jatuh ekceli...tapi bila dah jatuh...aku lagi takut kalau terus kejatuhan...

adie said...

aku nak lihat ko berjaya capai impian ko. good luck bro!

Jard The Great said...

good luck! =)

it's never too late to succeed. age just a number. aiseh!