Followers

Saturday, May 21, 2011

kenapa aku blogwalking?

aku akan blogwalking bila...
boring.tiada idea menulis dan senarai link aku juga tidak update atau yang update sikit, tak puas baca.mungkin mereka writer-blok macam aku juga.mungkin kemalasan macam aku juga.tiada masa macam aku juga.

harapan blogwalking-terjumpa sesuatu yang baru dan menarik..atau satu tajuk entry yang boleh ditiru tajuknya.'oh itu cerita dia. aku juga punya cerita!' ha ha ha.

hanyut dalam blogwalking.Aku akan pergi blog 'a' dan klik satu entry agak2 menarik dalam bloglist 'a', yakni blog 'b'.dalam bloglist blog 'b' aku akan klik entry yang agak2 menarik dalam bloglist 'b', yakni blog 'c'.begitulah seterusnya. ia hanyut dan menyesatkan dan semakin jauh. macam citer 'inception' lakonan leornardo di caprio. mimpi dalam mimpi dalam mimpi dalam mimpi - sampai mission accomplished.kadang akan jumpa satu blog yang menarik, luar lingkaran dan satu 'populasi bloger' yang baru. tanpa segan silu aku akan link blog yang aku best jumpa..

'kueh waz here'
masa aku di asrama sekolah selama 5 tahun dulu, ada satu jenis vandelisma. terutama bagi budak form 5 atau form 3 yang rasa di akan kena rejek selepas pmr,ada tulisan "songo wuz here", "pablo95 waz ere", "botok91-95 waz here". di katil. di almari.di dinding.ditilam. di loker. di mana-mana..jadi kerana pengaruh itu, blog yng aku kunjung jika tidak dikomen, di chat box mereka - 'kueh waz here'. sama ada mereka klik ke blog aku atau tidak sementelah ada jejak aku di situ aku tak kisah..

blogwalking juga seperti aku berada kinokuniya atau mph atau library atau rak majalah kedai 7 eleven.sedang belek2 buku. magazine.dari satu seksyen ke section yang lain.fiksyen-am-bestseller-agama-motivasi-politik-majalah..mungkin terpaku kejap.dengan satu ayat. atau satu gambar.atau kulit buku yang cantek.belek2 lagi.wahhh! best ni. must read-must buy. sama macam alam blog - must read - must link.

blogwalking - kesesatan yang mungkin mengasyikkan.

ps-dalam bloglist aku, tidak semua aku sangat suka baca.tapi ada antaranya org yang mula2 link aku awal2 dulu.TQVM.jadi as long as diorng link aku.aku akan link diorng kecuali 6 bulan tanpa update atau setahun tanpa update..aku delete.

11 comments:

Anonymous said...

aku pun selalu hanyut
haha

kueh bakar said...

kap.

hanyut ko ok. hanyut pakcik hasyim yang aku risau tu..hahaha

TiNiE said...

kaktin terasa dgn ayat last kueh tu.
boleh gitu. maknanya kaktin antara blogger yg awal-awal tu la kan. kan. kan. btw, tq kerana kerap jugak singgah blog kaktin :)

kueh bakar said...

kak tini somi muka cam akmal rizal..

:P

misz aisya said...

aku blogwalking kat blog yg aku follow je..

sbb aku tak tau nak crik mna blog yg best

tp, kalau ada org komen blog aku, aku akan komen blog dia balik. org berbudi kita berbahasa kan..haha

yott said...

lately nih..x smpt sgt nak ber blogwalking..sory

TuN TeJa said...

"Tun Teja Waz Here"

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

aku Google apa aku nak baca.

Bila jumpa, aku hanyut sendiri. Biasanya blog2 yang aku baca bergantung dengan apa aku nak baca hari tu

:)

kyo_9 said...

pelajar yg akan kene rejek ke yg ramai buat vandalisme seperti yg ditulis tu?? huhu.. ak pon buat gak dulu.. lol

enyheartsdiamond said...

dah tak dpt nak BW mcm dulu lagi.. karang hanyuttt!

dulu, every list dlm bloglist saya roll! :D

anumuchan said...

dengan bw ni..boleh tambahkan kenal-kenalan..walaupun hanya di dunia maya kan..heee :)