Followers

Wednesday, September 1, 2010

toll gate girl



drama swasta milik company Tiara Jakelina(patut la keta bmw plat TJ).jandanya arwah hani mohsin.ten on ten picture. terbitan tahun 2001. masa tu henpon lipat motorola boleh tarik antena cukup glamer..nokia belum menguasai time tu...antara drama raya tak sedih yang best

masa tu rita kurus..que haidar pun ada belakon...dan amy mastura antara heroin kiyut kesukaan gua jugak...lakonan amy(markonah) memang mantap...memang pandai belakon...air muka dia memang bijok dalam citer ni...

ia kisah tentang raya..tentang keluarga...tentang yang biasa-biasa tapi ada rasa...dialog best..pemandangan cantik..pelakon2 mantap...skrin shot pun cantik terutama masa amy menjahit....

"Tak dak bulan yang seindah Ramadan.
Ramadan buat aku kenal erti sunyi
dan rindu bila hidup di kotaraya macam ni.
Ramadan buat aku lagi rindu kat kampung,
kat mak, semualah.
Ramadan jugak buat aku insaf,
betapa agungnya kekuasaan Ilahi"


markonah berpuisi tentang ramadhan...maklum ler peminat novel...

dan kalo tengok mak konah yang serius tak reti senyum tapi sakat mak su sangat real...mengusik adalah tanda kasih sayang...

bagaimana adik dia lepaskan ayam pun adalah 'kerja detail'.. ia scene kecik tapi cantik...

tiara ni kalo buat citer memang bagus..mungkin bila dah sgt kaya takmo bikin citer lagi..supot citer melayu...once the support is there, quality will follow...dah ada kat youtube..silakan layan...sebelum dibanned..

notakaki utk aku dan kamu : 'kaya' ada 'miskin'.'miskin' juga ada 'kaya'.sebab kita manusia...jum pi masjid terawih.ramadan dah hujung!

No comments: