Followers

Saturday, June 5, 2010

gula



aku rasa pelik.kenapa susah nak dapat gula..dari dulu lagi masalah ni berulang-ulang...walaupun menteri pengguna bertukar org, masalah tetap sama...gula tiada di kedai..kehabisan stok...dan org ni kata org itu salah..org itu kata org ni salah...

kalo dalam citer ahmad albab lakonan p.ramli....gula dan garam adalah bende yg wajib ada dalam mana2 isi rumah di dunia....sebab ia brg asas....air perlu gula..masak perlu gula...tubuh pun perlu gula...org kaya ke..org miskin ker...akan guna gula yg sama...kuantiti yg sama...tidaklah jika ko kaya ko letak 10 sudu gula dalam segelas teh o ais limau...berbanding org miskin letak 1 sudu sahaja...tidak begitu...

sepanjang isu tiada gula oleh rakyat jelata..tiadalah pula raja gula...manusia terkaya di malaysia...robert kuok memberi komen....dia menjual barang paling asas...dan menjadi org paling kaya....org-org bising-bising...dia diam kaku...aku tak paham!!!

menjadi menteri pengguna bukan senang..setiap saat ada komplen..mana bleh bepoya-poya macam menteri budaya atau menteri belia....aku cadangkan lantik 3 menteri pengguna...sebab semua 30juta rakyat malaysia adalah pengguna...amacam ada berani?

2 comments:

Mr PenyuBiru said...

aku lagi tak paham. wpun sentiasa bertukar menteri, ayat yg sama diorang gunakan "kami tak teragak-agak mengambil tindakan tegas keatas penyorok gula.." tapi sampai skang,selamber jer ada orang sorok gula.hmm..

zonaku said...

tindakan tegas tu sbb PRO dia tulis kat teks ucapan.........


itu sebab dia baca........





padahal dlm hati siapa tau????????