Followers

Saturday, April 5, 2014

Terpaksa suka


Aku membesar pada tahun 80an di Terengganu. Jumaat adalah hari cuti dan masa tu hanya ada RTM - TV1 dan TV2. Bila time cuti sekolah. Bila time jumaat, lepas solat jumaat, lunch sama-sama satu famili. Lepas tu aku landing depan TV. TV 1 cerita arab yang beratus-ratus episod - selama bertahun-tahun tak habis. TV 2 hindustan! Jadi, terpaksa jugalah aku suka tengok hindustan. Tak ada apa yang lain. Ahaks.

Lama gile tak tengok Hindustan. Semalam layan Rab Ne Bana Di Jodi. Kalau Korea ada fullhouse. Hollywood ada Legend of the falls. Malaysia ada Im not single, Ombak rindu, Sebenarnya dia isteri saya dan macam-macam lagi. Semuanya kisah sama - kahwin 'paksa' dan cinta selepas kahwin.

Surinder adalah seorang engineer TNB di punjab. Dia pergi melawat majlis perkahwinan Taani, anak kepada bekas professor masa dia belajar dulu. Dia adalah seorang student cemerlang dan nerd dan sangat disukai oleh ayah Taani. Tetiba rombongan pengantin kemalangan dan semuanya mati. Ayah Taani kena serangan jantung dan nazak. Oleh kerana Taani sedang dalam kesedihan amat sangat, ayahnya minta dia berkahwin dengan Suri. Barulah boleh 'pergi' dengan tenang katanya.

Suri - memang sudah tangkap cintan pandang pertama.

Taani telah putus harap dan hanya bersetuju. Intermission. Pejam celik. pejam celik. Last sekali. Taani jatuh cinta juga dengan suaminya.  Ahaks.


4 comments:

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

wahh layan hindustan ko dik ahaks

Kniedaz said...

wah...lama tak layan hindustan

TuN TeJa said...

owwwwhhh..eerrmmm...hero hensem dop? kalu dop hensem xmboh tengok...hehehe..peace!!

kueh bakar said...

tcc
layan sekali sekala..

kniedaz
duk penang takpe. dah ramai hindustan sekeliling..haha

teja
srk la hero. hero tua.