Followers

Thursday, February 14, 2013

bruce.stallone.Arnold Susah Nak Eja.


Wah. Hebat hero-hero tua ni. Masing-masing seolah-olah berpakat untuk buat movie tanyangan 2013. Bruce wilis dengan francais Die Hard - A Good Day To Die Hard - ke mana tumpahnya kuah, kalau tak ke nasik. Sylvester Stallone dengan Bullet to The Head - revenge never gets old. Dan Arnold SusahnakEja dengan The Last Stand.- retirement is for sissies.Tagline movies memang tua tak sedar diri. hiks.

Tagline movie tentulah kalah muvie bruce. Movie bruce tak ada tagline. Apa la, movie Juvana pun ada tagline - i will never trapped  forever.

Antara ketiga-tiga ni tak tahulah mana filem paling best sementelah aku baru tengok Die Hard. Die Hard ni patut pinjam dialog komik ji fat alam perwira- berani mati tak mati.Untuk buat tagline. Sesuai.

Aku taknak citer sinopsis. Aku nak komen jer. Citer ni kurang kick dari versi-versi terdahulu. Orang jahat tak best. Cara dia tukar penjahat yang sebenar memang dah mavelos tapi ingatkan ada plot-plot lebih kemas untuk jelaskan perancangan anak-beranak tu.

Ia satu turning point dalam movies untuk tengok kehebatan penjahat. Dan aku ingat alik akan menjadi antara seteru di akhir filem sebab aku mula suka dialog-dialog dia. Rupanya tak.

Kemonlah. Tahulah kau dah tua, bruce - tapi 'final stage' lawan orang tua dan perempuan, tak macholah.

..Action, okeylah citer ni. Bruce willis nampak lebih cool dalam lontar dialog. Ia bersahaja. 3 bintang aje lah.

ps- Memang ada tagline citer dia - like father. like son   Like hell!

1 comment:

Kniedaz said...

hoh...tak sempat nak tengok kat wayang..