Followers

Friday, December 31, 2010

105:100

oh tidak !
kadar banci tahun 2010 negara, lelaki adalah lebih ramai dari perempuan. dengan nisbah 105 lelaki bagi setiap 100 perempuan.oH! tidak! ini berita yang mengecutkan perut aku yang bujang terlajak ni..mengecutkan telor...uhh...

aku rasa dari tahun 2000an lagi rakyat malaysia berjumlah 28 juta org...jadi macam mana tahun 2010 jumlah penduduk masih lebih kurang sama? sedangkan kita semua tahu dulu jalan tak jem sekarang dah jem gile-babi-hutan..dulu puchong penuh hutan sekarang penuh rumah?plat kete KL sebulan dah bertukar...9999 orng beli kenderaan plat KL SAHAJA setiap bulan...belum lagi plat negeri-negeri lain...

universiti makin banyak.sekolah makin banyak.taman perumahan makin banyak.kolej makin banyak.pasaraya giant yang ke 144 sudah ada di lukut? terang bersuluh LOGIKNYA orang tentu makin banyak!

sekarang hospital-klinik dah banyak.perubatan semakin baik..aku rasa kadar kelahiran lagi tinggi dari kadar kematian walaupun ramai memilih untuk tidak ramai anak...tak caya tengok wad bersalin dengan bilik mayat...hinggakan ada spital swasta yang wujud khas untuk bersalin sahaja...dan rumah orang-orang tua makin banyak...dan penghuninya makin bertambah...

aku sendiri dalam tahun2 kebelakangan ni hanya kehilangan seorang nenek tapi bertambah 7 orang anak saudara...

dengan budget RM200juta untuk banci aku rasa tidak munasabah sama sekali rakyat malaysia hanya 28 JUTA..tak boleh ke kira rakyat melalui kad pengenalan.passpot dan sijil kematian? atau takkan tak ada kaedah yang lebih efisien dari ketuk pintu rumah ke rumah?

oh tidak! itu belum lagi perempuan2 seperti maya karim yang memilih mat saleh..belum lagi seperti siti @ fasha sanda yang memilih duda atau zizi ezzete yang memilih suami orang bung mokhtar...belum lagi yang lari ke lombok..

aku tidak mahu percaya nisbah 105:100..tidak sekali-kali! he he he.

6 comments:

manje said...

hhehehee
nape taknak caya
haaaa......
cepat2 laaaaa
kihkihkih

sharamli said...

ramai anak la best..lalala~

ayampinko said...

aku pun sebenarnya tak cayer... aku raser macam lebih 28 m jer...

aku dah nko bler lagi

BudAk hijAu said...

klu ko tdk sekali-kali...
aku tdk sekali skala...

hahahhaha

Faaein Himura said...

percaya ajelah.. hahaha..

Poyaty said...

wahhh, suka fakta yg awk tulis. mmg oh tidakk lah. haha