Followers

Monday, October 22, 2012

back to kl part 2


setelah balik KL semula, terkejut sikit tapi kalau fikir logik memang tak patut terkejut pun..Satu,  KL sangat teruk jemnya. Jalan yang terpaksa aku lalu hari2 ialah jalan Tun Razak. Dulu kalau nak masuk KL kita tak boleh masuk time 8 pagi dan 5 petang. Jem teruk.  Tapi sekarang, kalau masuk KL dari seremban, pukul 7pagi lalu serdang, lepas tol sungai besi dah start jem sampai ke bulatan pahang. Gile. Gile tensen.

Kalau kau masuk bawah tanah - smart tunel atau atas angin- mex highway, kau akan jem di atas angin dan dibawah tanah..

dan, bila kau nak keluar dari KL pukul 4ptg pun sudah jem! kalau hari jumaat lagi teruk. Plat KL setiap minggu bertukar a-b-c..maknanya setiap minggu ada 9999 kenderaan baru..  belum campur plat dari selangor lagi dan lain-lain. gile.

Jika hari hujan dan ribut. kemungkinan banjir berlaku. Smart tunel tutup. keadaan jem gile babi.

bila kau naik train, lrt, star, komuter. tak best dah. perempuan koc pink.koc asing. yang ada bangla, mat indon dan negro. Bangla pula suka makan kari dan bawang, haa ketiak memang kaw-kaw. kau melayu tapi kau adalah minoriti dalam train. hahaha. lucu yang mendukacitakan.

Kalau ada pompuan boleh jugak cuci mata.ahaks. teringat zaman bas mini..
 
Dua, chow kit dah jadi mini jakarta. mereka bukan setakat bekerja, tapi menjadi tokeh2 kedai runcit. kedai jamu (24 jam!), kedai makan. Bangla pun sangat ramai. Melayu semakin lama semakin terpinggir dan menjauhi kuala lumpur. Mereka tak mampu nak survive. Indon dan bangla lain, apa yang teruk di KL, di negara mereka 20 kali lebih teruk...

busines...
im back on track. so far so good namun masih banyak aral yang melintang dan menanti. harap dapat banyak bersabar dan banyak cekal. Dan kembali dapat minum teh tarik dengan kawan-kawan juga suatu rasa yang bagus..

ygkangenmenulis
ubi


1 comment:

Kniedaz said...

Salam,
Lama tak menjenguk ke sini..
Kalau akak gi KL rumah saudara-mara pun jadi malas nak jalan sebab nak usung anak2 meredah orang ramai itu adalah satu cabaran! ^_^