Followers

Wednesday, November 17, 2010

azizul - saezz dozzen matter!




salah satu prospek pingat emas sukan asia akhirnya jadik emas..tahniah lagenda dalam pembikinan-azizul hasni awang...kau memang hebat..aku tumpang bangga..woha!woha!woha!

dalam sukan-kebanyakkan sukan, saiz amat penting.. sebab saiz melahirkan kudrat..tambah pula bila acara itu duduk dalam satu gelanggang.. tidak seperti menembak, memanah, catur atau bowling - size terang-terang tidak penting..tidak duduk satu gelanggang..tidak ada fizikal chalenge..

pada pengamatan aku...
lumba basikal keirin atau pecut dalam velodrom sangat mencabar sebab ia acara yang sangat pantas dan sangat sekejap...menang atau kalah hanya dibezakan 1 atau setengah saat sahaja....ia 'seolah-olah' tidak ada strategi lain - pecut dan menang! jika semangat down untuk satu saat..pasti out of da track..

lagi pula...tekanan pada azizul sangat tinggi - dilabel anak emas KBS atau shabery chik, dan tragedi delhi serta harapan seluruh orang mesia..ia wajib emas..aku rasa sebab ego azizul ni besar...

lihat keegoan dia - wili pada garisan penamat...ego juga elemen penting utk menjadi juara...lihat usainbolt.mourinho.muhammad ali.prince nasim.pakdee (sepaktakraw thai).rexy (beregu indon)..ego membantu mengatasi tekanan...


azizul - seorang suami.seorang dungun.seorang rendah dan kecil- tahniah dan semoga menyumbang emas pertama malaysia pada olimpikgames...london 2012.

nota kaki : dulu suka tengok m kumaresan dan spek coloringnya. rosman alwi dan helmet bulatnya..

2 comments:

Hidayati Farhan said...

yg penting semangat dan keinginan nak berjaya :D

adie said...

aku ingatkan tajuk entri produk tenaga bati tadi.hehe