Followers

Monday, July 20, 2009

tipah tertipu

Sempena kemasukan budak2 u..

latifah nama ic..org panggil tipah..gadis kampung yang bijak dan pintar...menjadi harapan famili di kampung...dengan SPM yang cemerlang dia berjaya menjejak kaki ke universiti...mengejar impian dan cita-cita...

pertama kali menjejak kota metropolitan...sedikit kejutan budaya...kota batu dengan warganya yang berhati batu...orangnye pelik2...makanan pelik2..perangai pelik2...pemikiran pelik2..gaya dan fesyen pun pelik2...sangat banyak ragamnya...

setelah setahun berada di UPM...latifah kenal dengan sorang mamat..nama latif...mereka couple dan bercinta...mana latif ada adalah latifah....mana latifah ada adalah latif...bagai belangkas...ke mana-mana senantiasa bersama...

tahun berikutnya latif membeli motor...senang ke sini dan ke sana...lagik pun latif tidak lagi tinggal di hostel...dia duk luar kampus...jadik dia mintak bapaknye belikan motor kapcai EX5...


"pah lepas kuliah jum makan cendol kat mamak bawah pokok tu...cendol sedap...rojak pun sedapp"...

"jauh tu...nak naik apa?"

"taraaaaaa....motorlah!" latif tunjuk kunci motor..

"taknaklah...tak biasa nek motor dengan laki..." tipah menolak...

"ala pah...ko letaklah beg kat tengah...ala jomlah!" latif terus memujuk...


tipah masih keberatan..konfius dan was-was..latif ambil helmet dan pakaikan kat tipah..mereka membonceng dengan beg kuliah di tengah-tengah...tangan tipah memegang besi belakang ex5...pertama kali naik motor dengan lelaki...Sebulan berlalu...semasa latif menurunkan tipah ke hostel aspuri...


"pah sayang..jum tgk wayang...best woo citer....box opiss!"

"jum..jum...ko belanja aku ye latif..."

"okey...nanti ko belanja aku makan..."latif gumbire.

"ala aku tak ada duit laa...mak belum masukkan lagi..." tipah mencebik.

"okey2..aku belanja makan..no women no cry..no money no women...hehehe"

tipah cubit bahu latif...

"sakit sayang...cepat salin baju pah...aku tunggu di sini..."


tipah berlari-lari anak...mahu salin baju pegi Mines.. tgk wayang! 20 menet lepas tu tipah turun...tidak berlari-lari anak..nanti ketiak berpeluh...masamm...tipah bawak beg sandang kecil saje...tipah bonceng motor..tiada beg di tengah tapi tangan masih memegang besi di belakang...

latif membawa motor makin laju....ada bonggol! latif membrek mengejut...dada tipah terkena belakang latif...latif memandang ke belakang...tipah mengetuk helmet latif...dia suh latif bawak slow...

5 bulan berlalu...latif bonceng tipah...tiada lagi beg ditengah..tiada lagi tangan memegang besi...tipah memeluk latif...erat...latif senyum sampai telinga...

tipah tidak lagi duduk di dalam kampus..dia menyewa ramai2 di flat...semua perempuanlah...mereka sentiasa 'dating' di tangga flat..berdua-duaan....flat ini tangganya tidak nmpak dari luar bangunan...line clear...setan berkeliaran...

tangan latif memeluk pinggang tipah...jari-jemari semakin liar dan mencari sesuatu...tipah menepis dan menepis...latif mencari dan mencari....tipah akhirnya membiarkan sahaje...

suatu malam...mereka dating lagi...di tangga tempat biasa....hujan turun renyai2...housemate tipah semua tak ada malam tu...

"pah sejuk lah sini...masuk dalam umahlah..." latif sudah bertanduk...tipah diam..bangun dan membuka pintu rumah....kilat sambung menyabung...hujan lebattt!


5bulan selepas itu...ayah tipah mengamuk..maknya bederai air mata...mahu jek disepak terajang anak mereka..tapi bende yang dah jadi tetap terjadi...walau air mata darah tidak akan mengubah apa-apa...

"tipah tertipu bah..tipah tertipuu...ampunkan tipah..ampunkan tipah..."

nota : lelaki adalah makhluk yang banyak akal...perempuan adalah makhluk yang lemah...setan akan senantiasa sesat dan menyesatkan...semoga yg baru masuk U tu berjaga-jaga...sejarah berulang dan berulang...terpulanglah pada diri...bende yang dilarang adalah sedap. jangan bereksperimen..selamat belajar!

37 comments:

adibah said...

Nasib baik tak reti naik motor..

Zaidon said...

ater.. apa nasib Tipah selepas itu?? sambung la lagi citer ni..hehe

gjiEsaLim said...

begitu byk moral of dis story..
BEWARE!!!

momentinlife said...

aiseh!
tu kilat aku tu.. haha

zonaku said...

huhuhuuuuuu....
sejarah sentiasa berulang... tapi manusia x penah buat tauladan.........

akhirnya ber'apdate' gak blog nie

Jard The Great said...

a'ah.. tu wanita tak pandai jaga maruah........ bikin malu kaum wanita jer.. huhu

mo0ney said...

xsempat membonceng motor..hanya kereta dan tram menjd pilihan

kakpah said...

jangan buat baik sangat dengan lelaki ni sebab ramai lelaki ni dia nakkan yang itu je. dah dapat, tinggal. kalau nak kawin suruh mak carikkan. Kalau perempuan murah murah sangat, senang-senang nak bagi,.. ceh.. orang lelaki pun pandai kan!

tuntung said...

aku org baik..
xbuat bnda2 cm2

merah hijau said...

cikgu aku pernah kata, "lelaki beri cinta untuk dapatkan seks dan perempuan bagi seks untuk dapatkan cinta".. betul ke ha?? tp bila aku kaji2 balik mmg ramai pompuan yg sanggup gadai maruah demi mendapatkan seorang lelaki tu.. ape pun tepuk dada, tanyalah iman.. semoga kita semua dapat org yg kita cinta tanpa perlukan semua itu sebagai ganti kepada sebuah percintaan itu...

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

lelaki ada 9 akal dan satu nafsu dan selalunya lelaki membiarkan satu nafsu itu mengatasi 9 akal.pdahal dh jadi tggungjwb lelaki mlindungi yang perempuan.

perempuan pulak, x gunakan akal. lemah? mungkin.

wahhh..tetiba plak aku serius.

paiseh said...

sedap2 membaca juga cerekarama ni..

mamarempit said...

tapi Tipah2 di luar sane, mereka tidak membace N3 ini...kalo adepun yg membace..mereka tetap tk pedulik....

patungcendana said...

kita perlu jadi lebih hebat dari sejarah...:-)

sedih tak sempat jumpa kau masa kat kl...:-(

HEMY said...

haah..pndai2 lah meletakkan sempadan pada kasih sayang anda semua...

nasihat utk aku juga la ni

HEMY said...

Jard, bukan pasal dia tak pandai jaga maruah..kdg dia pandai..tgok awal2 letak beg..

tp kami laki tau bila wanita itu mahu tp malu..kami tahu bila masa lemahnya mereka..jadi mmg kena berjaga2 sll

valsa nine said...

naseb baik da habis student life. walau br smgu, rs syukur sbb xyah belajar sambil berdamping dengan lelaki yg begitu.

btol2. jgn cuba benda yg dilarang, nahas. kalo xsyg diri dan keluarga, ingatlah agama jugak. maruah tu yg penting.

jgn jadikan diri kita sbg pengalaman pahit yang dijadikan iktibar saja. berwaspadalah.

dua2. laki dan pompuan. cabaran dan dugaan sentiasa ada. ^__^

kne pandai guna akal dan kata hati. biar suci. biar poyo asalkan tidak memudaratkan.

penjenayah merah jambu. said...

bila tercampak ke tempat org,dapat kebebasan,mmg cepat lupe diri,haish,mmg kena selalu diingatkan berkali-kali..
time kasih kuehbakar. :)

John Iverson said...

Hehehe.... Pemikiran perempuan skrng dh praktikal la bro... kdng2 tu lelaki plak naik takut... hehehe... contohnye mcm saya huhuhu.... Thanks utk nasihat ni bro... lama x update n lama x jumpa... rindu diot hahahaha....
To Hazerin... Don worry, perempuan skrng pandai jaga diri

To Wafa... betul ke kilat kau tu? entry mana ye? haha

To zonaku... Sejarah berulang sbb slalu fail subjek sejarah hahaha

To Jard... Lelaki yg buat mcm tu pn bikin malu kaum saja

Blackhunney said...

ngee...
i love ur entry

Monkey D Luffy said...

tu ler

mak suruh belajar, nak bercinta plak

~tukangmasak~ said...

hoh nape la xslalu hapdate ini belog?

kueh bakar said...

kak dib
ala bonceng jerk
bukan rider..
musti reti

don..
nak kena smbung ker?
nanti aku try pikir...

gajiesamlim
ehh ko anak sape ni..
name pelik benorr

momen..
kilat ko ker?
ada kopiright? ekekeke

zonaku..
manusia mudah lupa..
bz..bz..bz..

jard..
btol kata hemy
ekekeke
kami bnyk taktik
tambah pulak setan yg cucuk..

mooney..
bagus..jgn mooney tertipuuu

kakpah..kapten
bto bto btoooll

tuntung..
org gila tak mengaku gile..
ekekeke..gurau..
aku tau ko baik
aminn

merahhijau
mcam btul jerkk
........

kueh bakar said...

hazerin..
seriyus erkk? ahaks

john n hemy
tenkiu tlg jawab..
tq tq..
btol laa tu

paiseh
oiii..sape bini ko?

mamarempit..
ha ah..
diorg tak peduli

patung..
ahh..rugi tak jumpa..
mcm best jerkk reramai..

valsa..
ha ah 2 2 kena jaga..

pmj..
sajak baru ada?

blakhuni..
ko dating kat mana?
ekekeke

tukang masak
bz bz bz

nana said...

bgs cter...jd peringatan!!!

kakpiah said...

bagos citer nih..
mmng kisah benar..
kisah yg pasti akan berulang-ulang..

hanilopiplopz said...

hadoiyai... tipah2..

adibah said...

bonceng motor?

mmmm.. boleh kira dengan jari berapa kali...


tak perlu naik moto.. dalam LRT pun boleh jadi, kueh....

sharamli said...

latif kena sambar petir ke?

xuen adyla said...

di u dan belajar dengan gembira
masih kekalkan ciri ice queen
xda org nak masuk line pun
haha

kueh bakar said...

nana..
ingatan utk ko dan aku
dan untk mereka

kakpiah
apa yg berlaku kat dunia pasti berulang2...cuma masa dan watak aje yg berbeza...kann kannn..

sharamli
tahniah!! anda peneka paling tepat!
wakakakaka

xuen
nanti ada org masuk line..
bgtau ler.. :)

momentinlife said...

itu kilat aku ok! tp xpe, psl kwn, aku bg ko guna free.. haha

weh john! bole pulak mereply komen kt blog kueh.. lawak la ko.. hahah

patungcendana said...

tu la kau...sibuk 24 jam...kalau tak boleh kita bermimpi sama2...:-p

Zeela LaLaLa said...

cerita ini ada di mana2. hahaha. beware or aware.

latif tu still ada lagi ex5?

BudAk hijAu said...

cool dowh!

Aimi Liyana said...

kita pon ada kawan yg kena kejutan budaya..

Tijah said...

adakah nama betul kau latif? heheheh