Followers

Saturday, November 24, 2012

my second

-bookmark muka belakang-

Dalam Business, memberitahu orang apa barang yang kita jual adalah sangat penting. Lagi ramai tahu, lagi tinggi kebarangkalian pelanggan yang akan datang ke kedai.

jadi aku kena buat iklan. Nak masuk tv takde modal. ahaks! jadi aku buat bookmark untuk second kedai. Tabur dan bahagi-bahagikan pada golongan sasar. terkena sasaran atau tidak, tiadalah diketahui. Insyallah kena.

bookmark lebih baik dari flyers. flyers orang akan tengok dan mungkin buang begitu sahaja. Jadi aku kena bagi iklan yang 'disimpan di sisi'. Mungkin dia bukan pelanggan aku sekarang, tapi dengan tersimpannya iklan aku pada buku-bukunya, suatu masa 'ketika', kedai aku akan diingati dengan automatik di sanubarinya. ha ha ha.

thanks fahmi buat design.Sapa nak tempah design, sila contact member aku. He's very seni. :P

Harap sedikit masa lagi dapat beli L.E.D bertulisan yang bergerak-gerak macam bas intrakota tu. Rasanya harganya dah makin runtuh. Ia benda yang eyes catching. Ho ho ho.

apron. 
apron yang aku ceritakan nak buat dulu menemui kegagalan dalam pelaksanaan. 'boss, apahal pakai apron kedai fotostat.' 'boss, ini bukan kedai makan'. 'boss, malu la pakai ni'. Cittttt!! Tak boleh lah tiru MPH bookstore. Tiru tim allen dalam bengkelnya dalam tv series home improvement.

Beli kain suku. Jahit custom tu. hadoi!


'Whenever you find yourself on the side of the majority, its is time to pause and reflect' -Mark Twain-

'sometimes when you innovate, you make mistakes. It is best to admit them quickly, and get on with improving your other innovations' -steve job-


4 comments:

Kniedaz said...

Bagus betul iklan guna bookmark...memang akan org ingat..bab pakai apron tu memang comel..gegirl suka tau lelaki pakai apron..nak nak kaler apron mestila yg cute....bila ada kedai buku n cafe tu nak apply konsep camni la...heehe

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

nnti boleh bg akak satu lah :)

sue said...

'boss, apahal pakai apron kedai fotostat.' 'boss, ini bukan kedai makan'. 'boss, malu la pakai ni'.


Untunglah jadi boss.

kueh bakar said...

kniedaz
buka kedai nt jgn lupa jemput. ahaks.

tcc
yeahsolubly!

sue
untung ye. rugi pun ye.