Followers

Thursday, August 5, 2010

5 aku RASE aku suka jadi...

1.DJ radio... (bukan DJ T-Bone...)
aku rasa jadik dj lebih senang dari jadik pengacara tv..muka tak glamer tak pe..janji boleh cakap dan cakap apa yang aku rase nak cakap....dan boleh dengar apa yang org nak cakap...keje senang cakap dan dengar! ha ha ha.tengah keje nak korek idong pun buleh...nak pakai kasut takdak stokin pun buleh...org tak nampak..

nak carik topik harian pun tak susah...tgk paper pun dah dapat idea 'topik hari ni'...putar lagu? alamak lagi la kacang aku rase.. he he he. masa aku kecik dulu pagi2 buta memang akan dengar radio dulu....bapak aku yg on ler.. radio rtm trg...masa tu dj suruh bersenam...hari2 memang dengar suara dia suruh kita bersenam...."1..2..3...8 lagi!" ha ha ha..

dj dan radio boleh buat kite ketawa..kita senyum..kita sedih...semua rase dalam satu[ayatkapten]...

2.pemain bola
ni memang impian aku..nak main bola..sebagai seorang pro...tapi tak tercapai...keje ni memang best...main tapi keje...keje itu main...alamak..memang syok laa...main pagi petang...hujung bulan dapat gaji...hujung minggu boleh pi sabah..pi sarawak main kat tempat lawan....stadium penuh dengan org...dan kalo dapat score goal....urghh seperti dunia ni aku yg punye....

3.pilot
aku ada kawan jadik pilot...mak ai..kayanye...gaji awal2 keje 14ribu sebulan kalo dengan MAS..belom lagi dgn fly emirates...pegi dubai..pegi london...africawakawaka...jalan2 satu dunia....dia cakap sekrng bawak kapal tebang senang...auto-pilot.....

pastu nak tahan orat dari cantek manis stewardess...adoi...tapi mata ku rabun dan gayat tempat tinggi...



4.penapis filem
huyo! hari2 boleh tgk muvi...tapi takmo lah citer tamil..jawabnya muntah tgk muvi jerk laa...apa yg aku tgk korang takkan dapat tgk...waka waka..aku akan macm director..."cutt!!"..."tak clear..rewind balik" heh! aku rase keje ni duk umah pun boleh...

5.pekebun buah
masa aku kecik toki aku ada kebun durian dan rambutan...kat dalam kebun tu ada anak sungai...aku rase dari masa tu aku dah suka kalo aku jadi pekebun...cuma aku tak suka nyamuk dan kerengga jerk..kalo kebun sayor leceh...kebun buah kool...tambah men tenet dalam bangsal..pakai broadband tunggu durian jatuh...huh! super cool...

notakaki : semua ni rase jerk...rase tak semstinya betol..selmt berpuasa.

No comments: